شهردار کلانشهر کرج در آستانه عید سعید غدیر خم، این عید شریف و پاک را به محضر ملت مسلمان ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت: ولایتمداری رمز اصلی اقتدار کشورمان در عرصه های ملی و بین المللی است و مادامی که ملت به آرمان ها و آموزه های ناب انقلاب اسلامی و رهنمودهای داهیانه و عالمانه مقام عظمای ولایت چنگ بزنند، قطعا در مسیر پیشرفت و عزت به حرکت ادامه خواهیم داد.

 

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج علی ترکاشوند ادامه داد: پیام بزرگ عید سعید غدیر خم به ملت بصیرت و زمان شناختی و ولایتمداری می باشد؛ چرا که عده ای از کسانی که در حضور پیامبر اعظم اسلام (ص) با امام علی (ع) بیعت کرده و وی را به عنوان پیشوای خود پس از حضرت محمد (ص) پذیرفتند، در ادامه از بیعت وی خروج کردند و در آزمون بزرگ ولایتمداری مردود شدند.
وی اضافه کرد: وجود مطهر پیامبران الهی و ائمه اطهار علیهم السلام مایه خیر و برکت برای جهانیان است و امروز که آن بزرگواران در جمع ما حضور ندارند، با تمسک به وصایا، آرمان ها، رهنمودها و توصیه های ایشان می توانیم به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنیم و با غلبه بر شیطان وجود و هواهای نفسانی، به وارستگی و کمال اخلاقی و انسانی دست یابیم.
ترکاشوند، امام علی (ع) و سلسله جلیله سادات را نماد انسانیت، عدالت، شجاعت، مهرورزی، امانتداری، مهربانی و نوعدوستی دانست و با تاکید بر اینکه عید سعید غدیر خم بهترین فرصت برای مطالعه پیرامون زندگانی سراسر خیر و برکت آن امام مطهر و بزرگوار می باشد، گفت: در این عید بزرگ، پیامبر مهربانی ها با معرفی امام علی (ع) به پیروان دین مبین اسلام، از وی به عنوان اولین امام امت پس از رحلت خویش یاد کرد و از حاضرین نیز برای وی بیعت گرفت اما در ادامه شاهد کارشکنی علیه این امام معصوم بودیم و متاسفانه حق ایشان آنطور که باید و شاید ادا نشد.
شهردار مرکز البرز با تبریک این عید بزرگ به اقشار مختلف مردم بویژه سادات، خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران، خواستار گسترش فرهنگ علوی و زندگی ایرانی - اسلامی در سطح جامعه شد و اذعان داشت: امروز کشورهای غربی برای به انحراف کشاندن نسل جدید به انواع توطئه ها و برنامه های تبلیغاتی روی آورده اند که تنها سلاح مقابله با آن اشاعه و گسترش سیره و فرهنگ علوی و نبوی می باشد و در این بین دستگاه های فرهنگی رسالتی سنگین بر دوش دارند.
وی در پایان از عید سعید غدیر به عنوان تجلّی اراده خداوند، مکمّل باور ما و نقطه تأمّلی در تاریخ یاد کرد و ادامه داد: دریای غدیر، از ریزش آبشارگون وحی بر جان محمّد (ص) لبریز است و قامت دین در زلال غدیر خم انعکاس می‌یابد.
عید غدیر؛ فرهنگ ولایتمداری و رسالت امانتداری است
ترکاشوند با عنوان اینکه عید غدیر یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ اسلام است، گفت: پیامبر اسلام (ص) در غدیرخم رسم امانتداری و رسالت ولایتمداری را به مسلمانان آموخت.
وی با اشاره به عظمت عید ولایت این عید را از ماندگارترین عیدهای اسلامی خواند و افزود: رسالت دین با معرفی ولایت و ولایتمداری کامل می شود و پیامبر اسلام (ص) نیز با در واقعه غدیر با معرفی امیر المومنین(ع) نبوت را به ولایت پیوند زد.
ترکاشوند گفت: آنچه امروز به عنوان فداکاری و از جان گذشتگی های افراد همچون شهدا و جانبازان مشاهده می کنیم متاثر از نعمت ولایت است؛ شهدا به تبعیت از فرهنگ ولایتمداری و اراده و اعتقاد به نبوت جان خود را در راه خداوند فدا کردند؛ اکنون نیز مسلمانان با تکیه بر این باور که دین بدون تبعیت از ولایت تکیمل نیست برای اسلام، ماندگاری و اشاعه آن تلاش می کنند.
وی تاکید کرد: برای داشتن انسجام و وحدت باید در همه اموری که مربوط به مسلمانان و دین مبین اسلام است، ولایتمداری پیشه کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =