شهردار کرج، دانش محوری را معیاری مطلوب و شاخصی مطمئن برای ایجاد تغییرات ساختاری در سیستم مدیریت شهری خواند و افزود: همه سازمان ها و نهادهایی که با عنوان خدمت رسانی در شهر فعال هستند، برای ایجاد تغییرات بهینه و مثبت در سیستم خود نیاز به بهره گیری از شاخص های متعددی که " دانش محوری " از جمله آنها می باشد، دارند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،علی ترکاشوند با بیان این مطلب افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات و موضوعاتی که بحران شهری تلقی می شوند، جاری کردن رویکرد " دانش محوری " در ساختار مدیریتی است؛ با تحقق این رویکرد ساختارها اصلاح و رسیدن به اهداف میسر می شود.
وی، دانش محوری را عامل مهم چابک سازی سیستم خدمات رسانی دانست و با تاکید بر ضرورت توجه به این مهم در ساختار مدیریت شهری، عنوان کرد: شهرداری کرج با هدف افزایش اثر بخشی اقدامات و فعالیت های مدیریتی و دستیابی به سیستمی سالم و اثرگذار نسبت به تحقق همه جانبه رویکرد دانش محوری در سیستم مدیریتی اقدام می کند.
ترکاشوند در ادامه اظهارداشت: دانش محوری و استفاده از منابع آگاه سیستم مدیریت شهری را از نواقص و کمبودهای اجتناب ناپذیر شهری مطلع می کند و زمینه را برای رفع آنها فراهم می کند؛ از جمله مواردی که دانش محوری بر مبنای آن شکل می گیرد، بهره گیری از مولفه های سند چشم انداز توسعه است.
وی با تاکید بر ضرورت تدوین منشور مدیریتی شهر، عنوان کرد: تهیه این منشور می تواند سیستمهای خدمت رسان شهری را در مسیر رسیدن به اهداف خرد و کلان پیش بینی شده که همه آنها انتفاع شهر و جلب رضایتمندی شهروندان را به دنبال دارند، به نحو شایسته ای رهبری و هدایت کند.
داشتن نگاه راهبردی به مسائل شهری فرصتهای موفقیت را احیا می کند
شهردار کرج در بخشی دیگر از گفته های خود با عنوان این موضوع که داشتن نگاه راهبردی به مسائل شهری فرصتهای موفقیت در امر مدیریت شهری را احیا می کند، عنوان کرد: بی شک داشتن نگاه راهبردی و عمیق به مسائل روز شهری تنها راهکار حل مسائل و مشکلات شهری است؛ بر این اساس پرداختن به این مهم از اولویت های مجموعه مدیریت شهری کرج است.
ترکاشوند، عدم توجه به داشتن این رویکرد و نگاه را زمینه ساز بروز مشکلات متعدد شهری خواند و عنوان کرد: برای دستیابی به فرصت های موفقیت در شهر و فراهم آوردن زمینه های ایده آل برای زندگی شهروندی لازم است همه مدیران دستگاه های خدمت رسان نگاه کلان و راهبردی به مسائل داشته باشند؛ با پرداختن به این موضوع و نهادینه کردن آن در ساختار مدیریتی به موفقیت های کلانی می توان دست یافت.
وی، عنوان کرد: نگاه راهبردی در همه عرصه های شهری باعث پیشرفت امور و تحقق اهداف مجموعه مدیریت شهری در زمینه های متعدد عمرانی، زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... می شود و این مهم همچنین باعث دستیابی به توسعه می شود.
ترکاشوند، افزود: از آنجا که توسعه و پیشرفت شهری و اجرای برنامه های کارآمد جز با بهره گیری از نیروی خلاق و منابع انسانی آگاه و کارآ محقق نمی شود، مجموعه مدیریت شهری کرج بر دستیابی به این مهم تاکید و اصرار دارد؛ بر این اساس نیز جهت مهیا شدن شرایط ایده آل برنامه ریزی و اقدام می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =