رییس فدراسیون دو و میدانی کشور گفت: با توجه به وجود بزرگترین سالن استاندارد سرپوشیده در آذربایجان غربی و پتانسیل و همگرایی خوب مسئولین استانی امتیاز میزبانی مسابقات بین المللی جام فجر به شهر ارومیه داده شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،مجید کیهانی شامگاه پنجشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات دو و میدانی استان گفت: این استان قطب اصلی دو و میدانی در ماده پرتاب چکش ایران است و حضور بزرگانی همچون میر صادق موسوی و فرزندش میر کاوه موسوی به عنوان قهرمانان ملی و رکورد داران ایران در ماده پرتاب چکش با حمایت مدیر کل ورزش و جوانان نوید بخش روزهای خوش برای دو و میدانی استان است.
وی اضافه کرد: امروزه میادین دو و میدانی به جاده های پیاده روی تبدیل شده و ما با تمام احترامی که به ورزش همگانی داریم باید به دنبال ورزش قهرمانی نیز باشیم.
کیهانی گفت: در مدیریت فدراسیون های گذشته توجه کمتری به بخش آموزش شده است که باید این کاستی هر چه سریعتر بر طرف شود چرا که هدف ما در ورزش قدم نهادن در مسیر توسعه پایدار است.
وی ادامه داد: ایجاد آکادمی تخصصی دوومیدانی در راستای استعدادیابی ، توجه به رده های سنی پایه ، نخبه پروری و برنامه محوری در اولویت کاری فدراسیون دوومیدانی قرار دارد.
کیهانی افزود: اعزام یک مربی و سه پرتابگر چکش استان به اردوی آمادگی روسیه در حمایت از ورزشکاران آذربایجان غربی در دستور کار فدراسیون قرار دارد.
وی استخدام یک مربی صاحب نام خارجی و تجهیز پیست دوومیدانی ورزشگاه تختی ارومیه به تارتان را از مسوول استان خواستار شد.
کیهانی همچنین گفت: در تلاشی که از توانمندی و دانش مربیان سطح بالای جهانی بواسطه تعامل با فدراسیون جهانی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در تلاشی که با بهبود نظام باشگاه داری و امکان پخش مسابقات دو ومیدانی از تلویزیون آن را به ویترین این رشته ورزشی پایه کشور تبدیل کنیم.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این مجمع افزود: رشته دوومیدانی یکی از رشته های پرهیجان و پرمخاطب در سطح دنیا می باشد.
عبدالله چمن گلی اظهار کرد: آموزش مربیان استان و تجهیز آنها به دانش و علم روز با دعوت از مربیان تراز اول و مطرح دنیا یکی از اهداف مهم است.
وی افزود: برگزاری مسابقات معتبر و بین المللی به میزبانی ارومیه از دیگر برنامه های اداره کل و هیات دوومیدانی است.
رییس هیات دوومیدانی آذربایجان غربی در این مجمع گفت: رشته دوومیدانی به عنوان مادر ورزش ها نه تنها مورد حمایت فدراسیون بلکه باید مورد حمایت ویژه وزارت ورزش نیز قرار گیرد.
حسین فهیمی اظهار کرد: تجهیز سخت افزاری هیات های ورزشی شهرستانی را از سوی ادارات ورزش و جوانان خواستاریم چرا که عملکرد موثر آنها موجب اعتلای دوومیدانی استان و به تبع آن کشور می شود.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی در رشته پرتاب چکش قطب اصلی کشور است و زمانی در دو های نیمه استقامت و استقامت نیز سرآمد ایران بود که برای بازگشت به روزهای اوج گذشته باید برنامه محور و منسجم عمل کنیم.
در پایان مجمع عمومی سالیان هیات دو ومیدانی استان از ورزشکاران صاحب عنوان، مربیان و هیات های فعال شهرستانی با اهدای لوح و هدایای نقدی تجلیل بعمل آمد.
آذربایجان غربی ورزشکاران دو و میدانی کار با استعدادی را تقدیم ورزش کشور کرده که در تراز اول کشور، آسیا و جهان فعالیت می کنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =