شهردار کلانشهر کرج گفت: نگاه مدیریت شهری کرج به شهرستان پر جمعیت فردیس ویژه و عدالت محور است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،علی ترکاشوند شامگاه یکشنبه در آیین گشایش پارک شش و نیم هکتاری منطقه 10 شهرداری کرج در شهرستان فردیس افزود: با وجود استقلال شهرستان فردیس، بخش مدیریت شهری آن کماکان بر عهده شهرداری کرج است، بنابراین شهرداری در قالب مدیریت یکپارچه نگاه ویژه ای به عمران و آبادانی این شهر پرجمعیت دارد.
وی ادامه داد: شهرداری بالغ بر 30 هکتار از منابع خارج از شهرستان یعنی حدود 380 قطعه سند خریداری کرد که بخشی از آن تبدیل به یک پارک شش و نیم هکتاری شد.
وی اظهار داشت: مجموعه ای بالغ بر 30 هکتار که دارای اسناد تفکیکی به مالکیت شهرداری کرج در آمده است بیش از 75 درصد از اراضی کاربری جهت تامین سرانه های خدماتی در نظر گرفته شده است.
شهردار کرج گفت: چندین پروژه عمرانی در منطقه 3 شهرداری کرج با اعتبار حدود 50 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.
ترکاشوند با بیان اینکه برای خدمات رسانی بهتر و در شان مردم شهرستان فردیس نیازمند استقرار ساختمان فرمانداری بودیم، افزود: شهرداری و اعضای شورای اسلامی کرج در اقدامی در خور تحسین ساختمان بزرگی را برای استقرار فرمانداری فردیس به مردم این شهرستان هدیه کردند.
وی ادامه داد: لایحه واگذاری این ساختمان به صورت امانی برای استقرار فرمانداری فردیس، توسط شهرداری کرج به شورای اسلامی این کلانشهر ارائه شد و اعضای شورا نیز با اکثریت آرا ضمن تصویب این لایحه با اجرای آن موافقت کردند.
وی یادآور شد: در چارچوب همین نگاه ویژه، شهرداری کلانشهر کرج به عنوان شهرداری مرکز استان، این ساختمان را برای رفاه و آسایش مردم در اختیار فرمانداری شهرستان نوپای فردیس قرار داد، ضمن اینکه از هیچ کمک و مساعدتی برای رونق و توسعه شهری فردیس نیز دریغ نخواهد کرد.
ترکاشوند افزود: همچنین استقرار ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس و ساختمان اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان نیز با نگاه مثبت و کمک اعضای شورای اسلامی شهر کرج راه اندازی شدند.
وی با اشاره به نگاه ویژه شورای شهر به این منطقه،اظهار داشت: لایحه ای نبوده که برای خدمت رسانی به شهرستان فردیس در شورای اسلامی شهر کرج مطرح شود و به اتفاق آراء در شورای شهر به تصویب نرسد.
شهردارکلانشهر کرج گفت: در مدیریت شهری این نگاه وجود دارد هر قدر امکانات به عدالت تقسیم شود همه از آن بهره می برند.
ترکاشوند در بخش دیگری در خصوص پروژه ادامه بلوار فرگاز در منطقه 10 کرج که می تواند به کاهش ترافیک کمک کند، افزود: بودجه ای برای ادامه این بلوار اختصاص یافته تا هر چه سریعتر به اتمام برسد و همچنین بلوار مشترک بین کرج و مشکین دشت در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به سایر طرح ها، بیان کرد: پل مکمل شهید سلطانی کرج که یکی از گلوگاه های ترافیکی می باشد تا یک ماه آینده وارد مدار بهره برداری می شود.
شهردار کرج گفت: تمام این اقدامات مرهون همت اعضای شورای اسلامی شهر کرج است که با تصویب مصوبات زمینه را برای اجرای طرح ها آماده می کنند.
امام جمعه شهرستان فردیس نیز در این آیین گفت: کارهای ارزشمندی از سوی شورای اسلامی شهر کرج در دور سوم و چهارم در این شهرستان صورت گرفته است.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: در نظر است پروژه بلوار فرگاز(شهید تهرانی مقدم) ادامه آن تا کانال و شهرک ناز امسال تملک شده و مراحل اجرایی آن از سوی شهرداری انجام شود.
وی افزود: تملک زمین ترمینال شهرستان فردیس انجام شده و باید عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود.
شهردار کرج در پایان یادآور شد: عملیات احداث بوستان بهشت در زمان مدیریت "ایلیات" آغاز شد که جای دارد از تلاش وی تقدیر و تشکر شود.
وی همچنین از زحمات مدیران مناطق 10 و 3 و مدیریت مطلوب زین العابدینی مدیر عامل سازمان پارکها نیز قدردانی و اظهار امیدواری کرد در چند ماه آینده شاهد بهره برداری از سایر طرح ها در حوزه فضای سبز در این شهرستان باشیم.
در آیین افتتاح پارک بهشت که با استقبال گسترده مردم همراه بود برنامه های شاد و متنوع برای حاضران اجرا شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =