معاون فناوری و نوآوری وزارت در نخستین استارتاپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این که، استارتاپ ویکند بحثی است که شما در آن خبره هستید و اینجا نقطه شروع است، گفت: در ابتدای راه باید هدفگذاری کرد که می خواهیم به چه نقطه ای دست یابیم.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوایی هدفگذاری بلند پروازانه در حد گوگل را غیر منطقی دانست و گفت: به جای اینگونه هدفگذاری های بلندپروازانه می توان منطقی سهمی از بازار را به خود اختصاص داد و با حضور در بازار در حد معقولی فعالیت کرد و سود برد.

دوایی در ادامه با مقایسه بین سهم فناوریهای پیشرفته در صادرات کشور طی سالهای 83 تا 93 گفت: در سال 93 نسبت صادرات بخش ict به واردات هشت هزارم درصد بود و در بخش سخت افزار این عدد یک هزارم درصد یعنی 36 میلیون دلار بود که در وضعیت مناسبی قرار نداریم.

وی گفت: وقتی یک شرکت دانش بنیان به حدی از بلوغ برسد که بتواند سهام و لایسنس محصول خود را در اختیار شرکت بزرگ تر بگذارد، می تواند دوباره وارد پروسه بعدی ایده پردازی شده و این چرخه دائماً تکرار شود و سودآور باشد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت با بیان اینکه برای حضور موفق و پایدار در بازار باید شرایط حرکت را فراهم کرد، افزود: برای حضور مقتدرانه بهترین راه انحصار علمی اقتدار یافته است که می توان با جذب دانش در دارایی دیگران شریک شد.

وی دوام این انحصار را منوط به زنجیره هایی دانست که سرنوشت همه به هم وابسته است و افزود: مجاری تولید دانش را باید حمایت و از محصول آن استفاده کرد.

دکتر دوایی ابراز امیدواری کرد استعدادهای برتر داخلی در اینگونه برنامه های استارتاپ همچون تجربیات جهانی بتوانند در حرکت خود از یک ایده با جذب سرمایه در مراحل مختلف رشد به سمت عرضه سهام بروند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =