ایسنا نوشت: دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری کرج در راستای گسترش تعاملات علمی و فناوری، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

جلسه امضای این تفاهم‌نامه با حضور دکتر فتوحی رئیس دانشگاه شریف، محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی، محمود دادگو رئیس شورای شهر کرج، علی ترکاشوند شهردار کرج، دکتر اعلم‌الهدی رئیس انستیتو آب و انرژی دانشگاه صنعتی شریف و برخی دیگر از مسئولین دانشگاه صنعتی شریف در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر فتوحی در آغاز این جلسه گفت: هدف دانشگاه صنعتی شریف حل مسائل و مشکلات کشور به روش علمی و مهندسی است. این دانشگاه از بدو تاسیس تا کنون منظم‌ترین دانشگاه کشور بوده است و همواره جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: حضور برترین‌های کشور در دانشگاه صنعتی شریف یکی از افتخارات این دانشگاه محسوب شده و تربیت نیروی متعهد و متخصص مهمترین رسالت دانشگاه صنعتی شریف است.
رئیس دانشگاه شریف در ادامه افزود: این تفاهم‌نامه به دلیل سطح گستردگی آن با دیگر تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این در دانشگاه شریف منعقد شده است، متفاوت است، چرا که کل سیستم دانشگاه را درگیر می‌کند.
وی تاکید کرد: البته در این بین برخی از موضوعات مانند آب و انرژی، سلامت و آی تی به عنوان اولویت اصلی ما هستند که باید به صورت جدی دنبال شود.
فنوحی افزود: امیدواریم با این تفاهم نامه به عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود کمک کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پایان با اظهار امیدواری از اینکه دانشگاه شریف بتواند با امضای این تفاهم نامه به عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود کمک کند، گفت: امیدوار هستیم که دانشگاه صنعتی شریف بتواند در مدیریت فعالیت‌های استان البرز نقش موثری را ایفا کند.
در ادامه دادگو، رئیس شورای شهر کرج طی سخنانی اظهار کرد: کار علمی باید زیر ساخت و مبنا داشته باشد و باید برای شروع این کار برای کرج زیر ساخت مناسب پیدا کنیم.
وی با اشاره به رشد غیر منطقی مهاجرت به کرج گفت: موضوع مهاجرت به کرج مبحث مهمی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: طرح‌های استخراجی قابلیت اجرایی شدن و بهره برداری را داشته باشد.
در ادامه، کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در دنیای امروز اگر علم و فناوری به محصول و خدمات تبدیل نشود و در کتابخانه و پایان نامه محبوس شود، ارزشی نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اهمیت سبک زندگی اسلامی گفت: باید سبک زندگی اسلامی را در تمام شهرهای کشور پیاده کنیم.
وی موضوع پسماندهای صنعتی، بیمارستانی و خانگی را به عنوان موضوعی پیچیده قلمداد کرد و افزود: بایید به کمک علم و فناوری بر مشکلات پیش رو غلبه کنیم.
کولیوند با اشاره به بحث اقتصاد مقاوتی گفت: منابع ما محدود است و باید با مدیریت صحیح و با کمک علم و فناوری به محصول و هدف نهایی خود برسیم.
در ادامه ترکاشوند، شهردار کرج با اشاره به نقش شهرداری در زنگی مردم گفت: شعار "از تولد تا مرگ با شهرداری" شعار مهمی است؛ چراکه شهرداری تنها نهادی است که بیشترین سطح تماس با مردم را دارد.
وی به تغییر وظیفه شهرداری از گذشته تا به امروز اشاره کرد و گفت: در قدیم تنها وظیفه شهرداری نظافت شهر و حفظ پاکیزگی بود، اما امروزه سطح فعالیت شهرداری گسترده شده و مدیریت واحد شهری از وظایف ماست.
ترکاشوند در پایان صحبت‌هایش هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ایجاد پیوند بین حوزه‌های اجرایی و دانشگاه دانست.
بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شهرداری کرج به امضای طرفین رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =