انتخاب نوشت: وزیر خارجه در گفتگو با نیویورکر و در پاسخ به سئوالی در مورد دست دادن با اوبام، اظهار داشت: این عادی نیست که یک رئیس دولت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. این یک توهین است.

محمدجواد ظریف گفت که هر کاری می کند ایران برای او هزینه دارد.

به گزارش «انتخاب»، وزیر خارجه در گفتگو با نیویورکر در پاسخ به سئوالی در مورد دست دادن با اوباما، اظهار داشت: این عادی نیست که یک رئیس دولت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. این یک توهین است.

ظریف افزود: اوباما دو ساعت پیش از مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده بود و انتظار نداشتیم که مجددا به سازمان ملل باز گردد. وقتی داشتم بیرون می رفتیم، نمی دانم به چه دلیل، اوباما در حال ورود بود و ما با یکدیگر برخوردیم. واقعیتش یک اتفاق بود.

وی در پاسخ به این سئوال که ایا این مسئله برای شما در ایران هزینه خواهد داشت گفت: هزینه داشته، البته من هر کاری که می کنم برایم در ایران هزینه دارد، پس چیز جدیدی واقع نشده است.

وزیر خارجه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا رئیس‌جمهور روحانی مایل به دیدار با پرزیدنت اوباما نیست؟ گفت: چون که ما اعتقاد داریم که الان، کارِ درست عبارت است از قرار دادن بحث اجرای توافق هسته‌ای در دستور کار و این اولویت شماره یک ماست. شما نباید کاری کنید که این مسئله را پیچیده کند. برای ما محتوای کار مهم است و نه ظاهر آن.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    138 5
    ملت این از دکتر ظریف حمایت می کنند
  • بی نام RO ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    110 2
    خدا تندروها را به راه راست هدایت کند.
  • محمد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    134 6
    درود بر امیر کبیر زمان.دکتر با تمام سلولهای بدنم دوست دارم.خدا پشت و پناهت.دکتر به اکثریت مردم ایران نگاه کن و عده انگشت شمار رو به حساب نیار هر چند این عده کم بوقچی باشن.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      2 20
      وجدانن در مورد امیر کبیر چی میدونی
    • بی نام EU ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      12 1
      وجدانن تنوین داره
  • f IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    110 4
    چون جناب آقای ظریف خوش تیپ ، خوش صحبت ، خوشرو و محبوب هستند بخاطر همین هر کاری می کنه مثل خاری تو چشم بعضیهاست.....
  • محمد حسن IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    39 4
    دست دادن با اوباما خوب چه اشکالی داره ، اوباما دست دراز کرده و ظریف مجبور شده از روی ادب پاسخ بدهد این نشانگر هوش بالای ایشان در دیپلماسی و ادب ذاتی ایشان است . حالا یه لگد میزد محبوب این دوستان دلواپس میشد؟
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
      2 16
      پیشش بودی؟؟
  • اهوازی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    72 3
    جناب آقای دکتر ظریف شما برای ایران کار می کنید و ایران قدر تو را می داند پس به حرف هایی که بعضی از دوستان کم اطلاع و یا رقیبان مغرض گوش ندهید
  • علی رضا IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    27 1
    با سلام ، این دست دادن هم شده یک مساله .لطفا تمامش کنید. در جائی خواندم در جریان جنگ جهانی دوم هنگامی هواپیما های آلمان لندن را بمباران می کردند سفیر آلمان در حال تحویل رونوشت استوار نامه خود به وزیر خارجه بریتانیا بود .نمی دانم چه قدر این خبر درست است. ولی حتی اگر صحت هم نداشته باشد در عالم دیپلماسی بعید نیست .جنگ جنگ است در جبهه ها و در میدان دیپلماسی هم جنگ است ولی سلاحی وجود ندارد و سلاح در این میدان بیان نظرات ، دفاع از منافع ملی و سخنان و کلمات رعایت آداب از جمله ابراز تعارفات معمول و نیز دست دادن است .در غیر این صورت آیا باید در صحنه دیپلماسی هم ، دیپلمات ها هم به جان هم بیفتند و کتک کاری و خون و خون ریزی راه بیاندازند؟ دکتر ظریف هم فقط رعایت آداب و تشریفات دیپلماتیک را کرده است