شهردار کرج، گفت: تحقق وعده های مدیریتی به اعمال اقدامات متعددی بستگی دارد که از جمله آنها دیدگاه و نگرشی است که مدیریت شهری بر مسائل و موضوعات دارد؛ بهترین و کارآمدترین آنها نگرش و دیدگاهی است که زمینه را برای انطباق اهداف سازمانی با چشم انداز و افق سازمان فراهم می کند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،علی ترکاشوند از شهرداریها به عنوان ساختارهایی مردمی و مسئول در برابر برآوردن نیازها و خواسته های شهر و شهروندان یاد کرد و افزود: تعیین و پیش بینی افق هایی که آینده شهر را تضمین کند از مهمترین اولویت های این نهاد به منظور ارتقاء ساختاری و گستردگی موضوع خدمات رسانی است.
وی بر ضرورت دستیابی به معماری مطلوب سازمانی در ساختار مدیریت شهری تاکید کرد و با بیان اینکه هدف نهایی برنامه ریزیها و سیاستگذاری های در این ساختار مدیریتی باید تدوین الگوهای کارآمد جهت نیل به اهداف کلان شهری باشد، عنوان کرد: ایجاد ارتباطی معنا دار بین آرمانها، مسئولیتها، ماموریتها و اهداف خرد و کلان سازمان با ساختار، فرایندهای کاری، افق و چشم انداز سازمان می تواند نقش بسزایی در تحقق آنچه مطرح شد داشته باشد.
ترکاشوند، تاکید کرد: دستیابی به طرحی ایده آل که پاسخگوی نیاز سیستم شهری باشد، بسیار مهم است و موجب اصلاح و بهبود فرایند مدیریتی می شود؛ علاوه بر این باعث می شود ساختار مدیریت شهری در برای تغییرات انعطاف پذیر باشد که این موضوع خود انتفاع و آبادانی شهر را موجب می شود.
راهبردها و سیاستهای سازمانی عملیاتی شوند
شهردار کرج در ادامه با تاکید بر اینکه باید راهبردها و سیاستهای سازمانی عملیاتی شوند، اراده و اهتمام شهرداری کرج در این خصوص را یادآور شد و افزود: هدف از تحقق این مهم که با محور تهیه طرحهای توسعه ای صورت می گیرد، شناخت نارسایی ها و اصلاح ضروریات است؛ شهرداری کرج نیز با آگاهی از اهمیت موضوع اقدام به برنامه ریزی جهت اجرایی شدن این موضوع با بهره گیری از توان و ظرفیت مجموعه کرده است.
به گفته وی در ميان همه وظايف مديريت شهری برنامه ريزي از اساسي‌تر‌ين آنهاست و شهرداری نیز به عنوان بزرگترین نهاد خدمت رسان شهری نیاز مبرم به برنامه ریزی علمی و کاربردی که مورد تایید کارشناسان شهری باشد دارد؛ در اینصورت می توان به عملیاتی شدن همه برنامه ها و سیاستهای شهرداری مطمئن بود.
ترکاشوند با اشاره به محدود بودن منابع شهری، عنوان کرد: شهرداری کرج به طور سیستماتیک به دنبال صرف منابع محدود با هدف تامین نیازهای متنوع و رو به افزایشی است که به حکم شهرنشینی در زندگی شهروندان پدید می آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =