استاندار البرز،اتحاد گرایی احزاب به جای انفراد گزینی،تدوین منشور مشترک سیاسیون برای رسیدن به همدلی و آموزش را از اولویت های مهم احزاب برشمرد که باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،‌ «سیدحمیدطهائی» در دیدار اعضای شورای حزب کارگزاران سازندگی، فعالیت تشکل های حزبی و توسعه آموزش های اجتماعی و سیاسی را موجب آگاه سازی جامعه نسبت به تعیین سرنوشت آینده کشور دانست و اظهار داشت: توسعه نگاه های تشکلی ضمن جلوگیری از پراکندگی در تفرق آراء و دیدگاه ها، مانع از برخی موج سواری ها نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه امروز احزاب، نقش اول را در اداره امور سیاسی دنیا بر عهده دارند، تصریح کرد: احزاب سیاسی باید بدانند که با سازماندهی تشکل های خود تأثیر ویژه ای در مدیریت جامعه خواهند داشت.
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه در کشور نسبت به عضویت در احزاب و کارهای حزبی برخی واکنش ها و برخی دیدگاه ها وجود دارد، گفت: باید تحلیل،بررسی و کنکاش داشت که چرا به کار حزبی از بعد منفی نگاه می شود و افراد از اینکه بیان کنند عضو یک تشکیلات و حزب سیاسی هستند، ابا دارند.
نماینده عالی دولت در استان البرز عملکرد بر اساس معیارها را وظیفه احزاب در برگزاری انتخابات پیش رو خواند و گفت: بدون کارهای تشکیلاتی، نمی توان به نظام های مردم سالار نظم داد.
"آموزش" مؤلفه مهم دیگری بود که طهائی در دیدار خود با اعضای حزب کارگزاران آن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هر چه آموزش ها قوی تر باشد،علاوه بر دوام و قوام حزب، ریزش ها کاهش و سطح نفوذ ناپذیری به درون تشکل افزایش خواهد داشت.
طهائی همچنین با بیان اینکه در کار حزبی، روحیه تشکل پذیری ارجح بر دیدگاه های فردی است و با تعمیم این نگاه به نگرش های موجود در تعلیمات و آموزه های اسلامی، گفت: در کار حزبی موفق، هیچ گاه منافع جمعی بر نظرات فردی غالب نیست و تفکرات، ایده ها و دیدگاه ها از مجرای مشورت، کار تیمی و گروهی به سرمنزل مقصود می رسد.
وی با تأکید بر اینکه این روحیه را کمتر در فعالیت های روزمره و زندگی شاهد هستیم، گفت: در کار سیاسی و فعالیت های احزاب، هیچ کسی به دنبال گُل زدن خودش نیست، آنچه در تعلیمات اسلامی ما نیز آمده است ارجح دانستن دیگران بر خود می باشد.
طهائی مصداق این امر را تجربه اجتماعی ملت در پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، حاصل خیزش موجی جمعی و اتحاد ملت بود.
استاندار البرز در دیدار با اعضای حزب کارگزاران استان البرز ضمن اشاره به نزدیک بودن تفکرات این حزب به دیدگاه های دولت یازدهم گفت: در آستانه انتخابات پیش رو، حمایت از دولت به معنی صیانت از آرای خودتان و یاری دولت تدبیر و امید خواهد بود.
وی با اشاره به برخی بی مهری ها نسبت به عملکرد دولت تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایط سخت اقتصادی کار خود را آغاز کرد و با تمامی تلاش ها، امروز نقدهایی که به عملکرد این دولت وارد می شود بیشتر سیاه نمایی است؛ در این شرایط وظیفه احزاب بالاخص حزب کارگزاران نزدیک به دولت است که می تواند با آگاه سازی مردم ترفندها و کارشکنی ها را ناکارآمد سازد.
طهائی گفت: هیاهوها و جو سازی ها در موفقیت های فعالان عرصه دیپلماسی کشور حاصل غرض ورزی های عده ای است که چشم بسته به میدان نقد آمده اند و تمام تلاش خود را در مانع تراشی برای دولت بکار گرفته اند.
استاندار البرز دراین رابطه با نگاهی عملگرایانه به تحقق وعده ها در دولت، گفت: در این شرایط احزاب فعال دولت اصلاحات و اعتدال، باید به این دولت کمک کنند تا در رفع مشکلات مردم به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم چرا که تحقق عملگرایانه به وعده ها همواره در اذهان جامعه باقی خواهد ماند و مهر متقنی بر عمل گرایی این دولت خواهد زد.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه علی رغم اختلاف نظر در برخی اصول و چارچوب های سیاسی احزاب، تشکل ها، زبان مشترک حزبی دارند و باید بنوعی بین این طیف ها انسجامی واحد ایجاد کرد؛ پیشنهاد «تدوین منشور مشترک احزاب سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا » با حفظ خطوط سیاسی و بایدها و نبایدهای درون حزبی برای رسیدن به اشتراکات بیشتر در مسیر همدلی و همزبانی قلمداد کرد.
طهائی گفت: یکی از مسئولیت های احزاب این است که نسبت به برون رفت از دغدغه های استان نیز راه حل ارائه دهند تا نظرات و دیدگاه های تخصصی در کارگروه ها و اتاق های فکر بررسی شود.
طهائی در ادامه با اشاره به قرارگیری در فصل بهار انتخابات، ضرورت افزایش شور و نشاط و تحرکات انتخاباتی را مورد انتظار از سوی احزاب و فعالان سیاسی برشمرد.
وی با تأکید بر لزوم آگاهی طیف های سیاسی از فعالیت های گروه رقیب تصریح کرد: دولت وظیفه خود می داند که بدون حمایت از هیچ حزب و گروهی تنها ظرف برگزاری انتخاباتی سالم را با صیانت از آراء مردم فراهم سازد.
گفتنی است، در آغاز این دیدار ابتدا رئیس حزب کارگزاران در استان البرز گزارشی از فعالیت‌ها، اوضاع و برنامه‌های این حزب در گذشته، حال و آینده ارائه کرد و سپس هر یک از اعضا ضمن بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات، آمادگی خود را در حمایت از دولت تدبیر و امید رسماً اعلام کردند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =