مهر نوشت: مسئولان کمیته پیگیری و مدیریت ارتباطات اربعین، برای ایجاد تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی و مذاکره با اپراتورهای عراقی، این هفته به این کشور سفر می کنند.

ستاد مدیریت ارتباطات اربعین، به منظور ساماندهی و مدیریت ترافیک ارتباطات در ایام عزاداری حسینی در کربلا، از ماه گذشته در شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شده است.

این ستاد به ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت و با حضور نمایندگان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات ایران و ۳ اپراتور فعال تلفن همراه کشور، ایجاد شده و تاکنون طی ۴ جلسه، تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی به کربلای معلی در اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داده است.

ستاد مدیریت ارتباطات اربعین، به دلیل افزایش ترافیک ارتباطی زائران ایرانی کربلا تشکیل شده است تا قبل از این ایام، تمامی امکانات برای برقراری ارتباطات تلفنی ایرانیان به داخل کشور و برعکس فراهم شود.

سال گذشته بیش از ۲ میلیون ایرانی همزمان با اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند و این زائران ۲۶ میلیون دقیقه مکالمه انجام دادند که در زمان پیک ترافیک، وضعیت مکالمات با مشکلات بسیاری همراه بود. چرا که میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۱۵۰ هزار دقیقه است اما در ایام اربعین سال گذشته به ۲.۵ میلیون دقیقه در روز افزایش پیدا کرد.

براین اساس، امسال از یک ماه قبل، ستاد مدیریت و ساماندهی ترافیک ارتباطات در ایران از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است تا زائران ایرانی مانند سال گذشته دچار مشکل ارتباطی نشوند.

قرار است در هفته جاری، دو تیم فنی و مدیریتی به سرپرستی معاون وزیر ارتباطات، برای هماهنگی و ارزیابی شرایط ارتباطی، با هماهنگی سفارت ایران در کشور عراق، به این کشور سفر کنند. گفته می شود یکی از مشکلات ارتباطی زائران ایرانی در عراق، ناشی از عدم آمادگی شبکه اپراتور عراقی برای سرویس دهی به زائران است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 468834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =