جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر کرج با خبرهای جدیدی از سوی رئیس پارلمان شهری همراه بود؛ اخباری که مهمترین آن به تعیین تکلیف یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و ترافیکی شهر یعنی قطار شهری اختصاص داشت.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، صحن علنی شورای شهر ایران کوچک، امروز سه شنبه با حضور اکثریت اعضای این پارلمان برگزار شد و ضمن آن محمود دادگو؛ رئیس شورای شهر خبرهای تازه ای را در خصوص قطار شهری، طرح تفصیلی تپه مرادآب و برج آموت به دیگر اعضاء و حاضران ابلاغ کرد.

مهمترین اخبار امروز به موضوع قطار شهری و اقداماتی که به منظور خلع ید شرکت سابیر از اجرای پروژه انجام گرفته بود اختصاص داشت که بر اساس آن دادگو اظهار داشت: نامه خلع ید شرکت سابیر، شرکت پیمانکار پروژه قطار شهری کرج از زیرمجموعه های شرکت شستا، روز گذشته به امضای ریاست شورا رسید. این امر پس از پیگیری های پیوسته و متعدد از سوی مردم، شورا و شهرداری انجام گرفت.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری های صورت گرفته، طرح تفصیلی تپه مرادآب که از بافت های فرسوده شهری کرج و مناطق آسیب پذیر برابر خطر و زلزله است، روز گذشته در وزارت کشور مصوب شد و به زودی ابلاغ می شود.

دادگو خاطرنشان کرد: با ابلاغ این طرح، مدیریت موجود در شهرداری که به عنوان مدیریت طرح ساماندهی تپه مرادآب فعالیت می کند، لغو خواهد شد.

امکان پلمپ برج آموت

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود در آغاز جلسه رسمی شورا، از همکاری های خوب و موثر دستگاه قضا و بخصوص دادستان شهر کرج با مدیریت شهری و پیگیری چند پرونده مهم توسط دادستانی، که با اخلال در نظم شهری و عدم تعهد به قوانین و اجرای آنها، امور شهر را به تاخیر انداخته و باعث متضرر شدن شهر و مدیریت شهری شده اند، خبر داد و از این تلاش ها تقدیر کرد.

به گفته دادگو، اتمام حجت با صاحبان برج آموت از جمله پرونده های پیگیری شده توسط دادستانی شهر کرج است که بر اساس آن مقرر شد در صورت عدم تمکین مالک برای انجام تعهدات، این برج پلمپ خواهد شد.

وی به یکی دیگر از موارد همکاری و مشاوره با دادستانی شهر نیز اشاره و اضافه کرد: با درخواست دادستانی مبنی بر برگزاری جلسه مشترک با اعضای کمیسیون ماده 100، شیوه جدیدی برای تثبیت اعیانی ها در کمیسیون در نظر گرفته خواهد شد.

لازم به ذکر است جلسه مذکور پس از طرح چند موضوع توسط اعضاء، به انتخاب ناظران شورای شهر در سازمان های شهرداری اختصاص داده شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =