۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

پارسینه نوشت:جونمراد «جانمراد» پدربزرگ مادری محسن رضایی؛ از جنگجویان و تفنگداران رشید بختیاری در اصفهان بود که در فوج نصیرخان سردار جنگ بختیاری خدمت می کرد و در این زمان از سوی حاج علیقلی خان سردار اسعد بختیاری مامور به سرکوب یاغیان اصفهان شد.

نفر سمت چپ (تفنگ به دست) مرحوم "آجونمراد"(جانمراد) پدربزرگ محسن رضایی ، فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این عکس تاریخی دیده می شود.
 محسن

 در این تصویر پدر بزرگ دکتر رضایی یکی از یاغیان و راهزنان معروف اصفهان را به بند کشیده است. چرا که اصفهان پس از فتح طهران و استقرار بختیاری ها در حکومت مرکزی اوضاع مشوشی یافته بود .بر اساس برخی شواهد جانمراد احتمالاً در فتح تهران هم حضور داشته است.

نفر ی که زنجیر شده ودر بند است گویا جعفرقلی خان چهرمهینی است که از یاغیان میمه و تیران اصفهان است که پس از دستگیری در میدان اصفهان بدار اویخته شد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    11 4
    عکس یه مقدار مشکوکه نفر سمت راستی تو عکس دارای نیم تنه بالایی خیلی کوچک است که انگار قسمت بالایی بدنش از فاصله دور عکس انداخته شده است وبعدا"به قسمت پایینی مونتاژ شده.ضمنا"زندانی یاغی دارای صورتی اصلاح شده و مرتب وژیلت خورده است وسیبیلش هم انکارد شده است که برای اون دوران وقیافه های راهزنها ودزدها بعید به نظر میاد و از همه جالبتر زنجیری که به گردنش بستن ،اینقدر دارای حلقه بزرگی داره که کله اش به راحتی از اون بیرون میاد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    5 1
    عکس جالبیه... معلومه اون زمان که خانم‌ها چادر می پوشیدن آقایون هم مانتو می پوشیدن ..نمیدونم چی شده که خانم ها هنوز چادر می پوشن ولی آقایون جین و آستین کوتاه و ....
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    5 3
    به نظر می رسد سایت پارسینه اطلاع چندانی از تاریخ و جغرافیای اصفهان ندارد. میمه کجا و تیران کجا؟ سخنان بی استناد از تلگرام و وایبر به سایت های خبری هم سرایت کرده.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    1 0
    ای ول به پدربزرگ، چه یلی بیده است
  • مهدی RO ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام این عکس حدودا نزدیک 120 سال قبل گرفته شده توسط یک دوربین روسی
  • فریبا از اصفهان A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    این چنین عکس هایی را در قلعه دزک از چهارمحال و بختیاری دیدم که گویا قلعه امیر مفخم و دامادش نصیرخان جنگ بوده است پیشنهاد میکنم از این قلعه دیدن کنید بسیار زیبا است