حاتم‌بخشی مدیر توئیتر و اهدای یک‌سوم از سهام خود به کارمندان!

جک دورسی مؤسس و مدیر اجرایی توئیتر پس از بازگشت به میز مدیریتی خود تصمیمی شگرف گرفته است.

 

به گزارش خبرآنلاین، جوان موفق دره سیلیکون ولی در توئیتی به کارمندان خود گفت تصمیم گرفته است تا یک‌سوم از سهام خود که دقیقاً یک درصد از سهام کل توئیتر می‌شود را میان آن‌ها به‌طور مساوی تقسیم کند.

این هدیه بزرگ پس از بازگشت دوباره جک دورسی به سمت مدیر اجرایی توئیتر، منصوب شدن امید کردستانی به سمت رئیس هیئت اجرایی توئیتر و انتشار خبر خرید 4 درصد از سهام توئیتر توسط استیو بالمر - مدیر سابق اجرایی مایکروسافت - اتفاقی جالب و خوشایند تعبیر می‌شود.

ارزش پولی این‌یک درصد اهداشده به کارمندان حدود 214 میلیون دلار است که باید میان 3900 کارمند این شرکت نرم‌افزاری توزیع شود.

وی در توئیت خود نوشت من یک‌سوم از سهام خود معادل 1 درصد از سهام توئیتر را به کارمندانم باهدف سرمایه‌گذاری مستقیم روی نیروهای خودم اهدا می‌کنم.

البته هفته گذشته اعلام شد 336 کارمند باید از این کمپانی جدا شوند (معادل 8 درصد از نیروها) و اهدای سهام حرکتی اخلاقی در جهت جبران تصمیمی است که ناچار به دلیل شرایط اقتصادی کمپانی گرفته‌شده است.

مدتی قبل جک دورسی مؤسس و مدیر کمپانی پرداخت الکترونیکی موبایل - اسکوآر - تصمیم گرفت 15 میلیون از سهام خود را میان کارمندان توزیع کند.

فلسفه وی از توزیع سهام بر اساس توئیتی که کرده این است که : اگر سهم کوچکی از یک‌چیز بزرگ را در اختیار داشته باشم بهتر از داشتن قسمت عمده از یک‌چیز کوچک است!

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    14 91
    يه طوري گفتي حاتم بخشي كسي ندونه فكر ميكنه سهام كارمندان رو بخشيده به خانواده اش
    • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      6 1
      کامنت این بابا رو درست بخون لازم نیست منفی بدی منظورش اینه که این مدیر یک حرکت عالی کرده . حاتم بخشی در ادبیات ما بار منفی داره یعنی مثلا من از جیب شما خرج کنم. منظور ایشون این بوده.
    • رضا A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      7 0
      عزیز جواب شما نا مفهومه ، ولی 214 میلیون دلار ، یعنی به هر نفر حدود دویست میلیون تومن میرسه .
    • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      12 0
      دوست عزیز من الان کارمند مخابراتم با وجود درآمد بسیار بالا شرکت اما لحظه به لحظه بیشتر داره رو به نابودی پیش میره چون به نیروهاش اهمیت نمیده این کار این آقا اهمیت به کارمند هست
    • بدون نام ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
      6 1
      بله قابل توجه مديران داخلي. آيا حاضرن يك هزار تومني از جيبشون رو بدن به كارگراي شركتشون
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    4 1
    منظورم اينه حاتم بخشي بار خيلي منفي داره، انگار كسي از پول بيت المال يا غير ببخشه به ديگران. در حالي كه ايشون از پول خودش داده و مطمئن باشيد با اين كارش آنچنان راندمان و تعهد كاري كارمندان رو بالا خواهد برد كه در نهايت اين كار به سودش تموم بشه.