واحد مرکزی خبر نوشت: برنی ساندرز، یکی از داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات که سیاستمداری سوسیالیست به‌حساب می‌آید، گفت من بدون گدایی از میلیونرها و میلیاردها قادرم در این انتخابات پیروز شوم.


به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مجری این شبکه ابتدا گفت: نامزدهای اصلیِ حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز گذشته (شنبه) در ضیافت شام سالانه‌ی جفرسون-جکسون در شهر دموینز در ایالت آیووا شرکت کردند و تلاش کردند حامیان بیشتری برای خود به‌دست آورند. برنی ساندرز، مارتین نومالی و هیلاری کلینتون برای جمعیت شش هزار نفریِ حاضر در این جلسه، سخنرانی کردند. مجری افزود: انتخابات درون‌حزبی در ایالت آیووا که برای تعیین نامزد اصلیِ این حزب برگزار می‌شود، قرار است نود و نه روز دیگر، یعنی در اوایل فوریه 2016 در این ایالت برگزار شود. 

ساندرز در این ضیافت، قبل از تمام نامزدها سخنرانی کرد و گفت: من بدون کمک گرفتن از «سوپرپَک»ها، که گروه‌های کمک‌کننده‌ مالی به ستادهای انتخاباتیِ نامزدها هستند و معمولاً از نامزدهایی که کمک دریافت کرده‌اند - در صورت انتخاب شدن به ریاست جمهوری - انتظاراتی دارند، در انتخابات پیروز خواهم شد. 
برنی ساندرز در این خصوص گفت: آنان می‌گویند در این دوران، شما نخواهید توانست در هیچ انتخاباتی پیروز شوید، مگر این‌که از حمایت یک سوپرپک (به فتح پ) برخوردار باشید و بروید از میلیونرها و میلیاردها برای دریافت پول، گدایی کنید. 

مجری این شبکه در خاتمه افزود: محبوبیت برنی ساندرز در آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در آیووا از محبوبیت هیلاری کلینتون، نامزد پیشتازِ حزب دموکرات که حامیان مالی فراوانی دارد، فقط هفت درصد کمتر است،که برای برنی ساندرز خبر خوبی به‌حساب می‌آید. 

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =