رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری پروژه های شهری و تاسیسات زیر بنایی می شود و مسئولان بایستی در راستای نهادینه سازی این روش دفاعی غیر نظامی تلاش بیشتری را در دستور کار قرار دهند.

  به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،محمود دادگو با اشاره به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، تصریح کرد: پدافند غیرعامل بایستی در جامعه به یک فرهنگ و ارزش ملی تبدیل شود؛ چرا این مقوله ارتباط تنگاتنگی با انسجام و اقتدار ملی دارد و به دنبال حفظ سرمایه های ملی و انسانی در برابر هرگونه تهدید و تجاوز نظامی است.

وی با تاکید بر عمق بخشی به مبحث پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های نخبگانی جامعه و شرکت های دانش بنیان، خواستار مطالعه دقیق فرصت ها و تهدیدهای پیش رو به منظور نزدیک تر شدن شرایط به استانداردها و مبانی پدافند غیرعامل شد و بیان کرد: چنانچه در این مسیر از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بهره مند شویم، قطعاً روند تعریف و ساخت پروژه های عمرانی به گونه ای خواهد بود که از تیررس حملات نظامی و تهدیدهای طبیعی در امان باشند و به دنبال بروز حوادث و خطرات، شهر فلج نشود.

رئیس پارلمان شهری کرج در ادامه هرگونه ضعف در پدافند غیرعامل را یک تهدید اساسی برای کشورمان دانست و افزود: پدافند غیرعامل در تعریفی کلان و جامع حفظ و مراقبت از مراکز حساس و راهبردی در برابر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی را شامل می شود. پدافند غیرعامل به تقویت استقلال و اعتماد به نفس ملی کمک می کند و جایگاه ایران در مجامع منطقه ای و جهانی را تثبیت می نماید.

دادگو در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از تشکیل کمیته اجرایی پدافند غیرعامل در شهرداری کرج، از آمادگی پارلمان شهری برای تهیه و تصویب طرح ها و اسناد جامعی خبر داد که بر مبنای آنها کلیه مسئولان شهری و در تمامی مقاطع زمانی ملزم به رعایت اصول و مبانی پدافند غیرعامل گردند.

این مسئول ارشد شهری در پایان احداث تقاطع های غیرهمسطح در کلانشهر کرج که طی دو سال اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته را یادآور شد و از معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز البرز تقاضا کرد؛ در جانمایی و ساخت این پل ها هماهنگی های لازم را با کمیته اجرایی پدافند غیرعامل به عمل آورند و همچنین در پروژه ملی مترو نیز حساسیت های لازم مد نظر سازمان قطار شهری قرار گیرد.

یادآور می شود راه اندازی سایت اطلاع رسانی، انتشار ماهنامه یا فصلنامه، راه اندازی کتابخانه سیار، تهیه و انتشار بروشور، برگزاری همایش یکروزه، سخنرانی در نماز جمعه، فرهنگسازی از طریق رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی و... از جمله برنامه های در نظر گرفته برای هفته پدافند غیرعامل از سوی کمیته اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری کرج است که در این ایام اجرایی خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 472308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =