به گزارش تابناک: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی البرز، از عصر امروز شرایط جوی این استان حالت زمستانی به خود می‌گیرد و باید دیگر با لباس‌های پاییزه خداحافظی کرده و لباس‌های گرم به تن داشته باشیم.

طی روزهای اخیر شرایط جوی استان البرز شاهد ناپایداری‌های بود که این وضعیت منجر به بارش متناوب باران در سطح شهرها و برف در ارتفاعات شد.
بر اساس اعلام رسمی سازمان هواشناسی البرز، طی 2 روز اخیر میزان بارش‌ها و نعمات آسمانی در این استان قابل توجه بوده است.
هواشناسی اعلام کرده که بیشترین بارش‌ها مربوط به محدوده دیزین با 18.9 میلی‌متر بارش باران و کمترین مربوط به شهرستان کرج با 7.2 میلی‌متر است.
طی این مدت در شهرستان‌های طالقان 17.3، هشتگرد 15.8 و اشتهارد 7.8 میلی‌متر باران باریده است.
منصور رحمانیان مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز در این رابطه گفت: اگر چه از ظهر روز شنبه تا بامداد یکشنبه حجم ابرها در آسمان البرز تا حدودی کاهش یافت، اما مجددا از صبح یکشنبه تا پایان روز دوشنبه شاهد بارش متناوب باران در این استان خواهیم بود.
وی اعلام کرد: از ظهر امروز بارش برف در ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود و احتمال می‌دهیم که در مقاطعی از روز این بارش‌ها به صورت کولاک باشد.
این مسئول اظهار داشت: بارش برف و تداوم بارش باران در استان البرز موجب افت شدید دمای هوا می‌َشود، به صورتی که انتظار داریم امشب حداقل 5 درجه دمای هوا در البرز کاهش یابد.
رحمانیان گفت: روز گذشته حداکثر دما در شهرستان کرج 16 درجه و حداقل 5 درجه بالای صفر بود، اما انتظار داریم که امشب افت شدید دما داشته باشیم.
با توجه به پیش‌بینی هواشناسی البرز، از عصر امروز شرایط جوی این استان حالت زمستانی به خود می‌گیرد و باید دیگر با لباس‌های پاییزه خداحافظی کرده و لباس‌های گرم به تن داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، در هفته‌های اخیر سازمان هواشناسی با اشاره به غلبه پدیده جوی ال‌نینو نسبت به وقوع تندباد، باران‌های سیل‌آسا و سیلاب در مناطق مختلف کشور از جمله البرز هشدار داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 473643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =