حبیبی معاون عمرانی استاندار خبر داد راه آهن قزوین- رشت با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد

حبیبی معاون عمرانی استاندار خبر داد : راه آهن قزوین- رشت از پروژه های بزرگ و اولویت دار بخش ریلی کشور می باشد که با بیش از90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد

به گزارش خبرآنلاین قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری منوچهر حبیبی با ارائه گزارش از پروژه های ملی و استانی اجرا شده در استان بویژه در بخش راه اظهار کرد :در استان قزوین کارهای مهم و اساسی در حوزه های مختلف در دست اقدام و در حال اجرا می باشد.
وی افزود: در حوزه راه سازی پروزه راه قزوین - الموت - تنکابن در دست اقدام می باشد واین پروژه یک پروژه پدافندی است که با تکمیل شدن آن 40در صد از حجم و بار ترافیکی جاده چالوس و محورهایی که از شمال به سمت تهران می باشند را کاهش خواهد داد.
حبیبی تصریح کرد: این پروژه از نظر میزان مصرف سوخت نیز صرفه جویی قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت بگونه ای که براساس گزارش های کارشناسی سالانه بالغ بر 100 میلیون لیتر صرفه جویی سوخت با افتتاح این راه اتفاق خواهد افتاد.
معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: این پروژه راه میان براز قزوین به سمت تنکابن و استان مازندران می باشد که شاهد رونق گردشگری نیز در این منطقه خواهیم بود.
وی گفت: 148 کیلومتر طول مسیر این پروژه است که بیش از 90 کیلومتر آن در استان قزوین قرار دارد.
حبیبی با اظهار امید واری نسبت به بهره برداری فاز اول این پروژه تصریح کرد: فاز اول این پروژه تا سه راهی شهرک در منطقه الموت واقع شده که امید است با اقدامات و پیگیری های صورت گرفته فاز اول این طرح در سال آینده به بهره برداری برسد.
معاون استاندار در خصوص راه قزوین - الموت - کلاچای بیان داشت: این پروزه یکی از طرح های مهم واولویت دار حوزه راه سازی است که در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان از این پروژه بازدید شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و عملیات اجرایی در 5 کیلومتر ازاین طرح آغاز شده است.
حبیبی درخصوص پروژه راه آهن قزوین - رشت خاطر نشان کرد: طول این پروژه 164 کیلومتر می باشد که بیش از 90 کیلومتر آن در محدوده استان قزوین قرار دارد و بیش از 70 کیلومتر آن در حال ریل گزاری است و 35 کیلومتر از این مسیر تکمیل شده وهم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و جزو پروژه های بزرگ و اولویت دار بخش ریلی کشور می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474707

برچسب‌ها