سرنوشت شکایت آمریکا از سپاه به لاهه چه خواهد شد؟

خانه ملت نوشت:سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: شکایت آمریکا از سپاه در دادگاه لاهه موضوعیتی ندارد و با این بهانه نمی‌توانند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کنند.

محمدعلی اسفنانی در خصوص شکایت آمریکا از سپاه پاسداران به دادگاه لاهه، اظهار داشت: روال رسیدگی به شکایات در مجامع بین‌المللی به این ترتیب است که یک نهاد -اگر ادعایی داشته باشد-‌ علیه دولتی یا سازمان‌های مرتبط با آن دولت در آن مرجع بین‌المللی طرح دعوای می کند و موضوع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت آمریکا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دردادگاه لاهه مجرایی ندارد و امکان پذیر نیست،‌ خاطرنشان کرد: اگر آمریکا ادعایی دارد باید علیه دولت جمهوری اسلامی ایران طرح دعوی انجام گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه اصلا نحوه این شکایت موضوعیتی ندارد در نتیجه به دنبال این شکایت آن‌ها نمی‌توانند، تحریم‌های جدیدی را وضع کنند.

27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 475380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 18
    گروهک منافقین با رهبری آمریکا جنایتکار درکشتارمردم سوریه وعراق و... دست داشته است.
  • رزمنده IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    1 11
    استفاده داعش از سلاح شیمیایی در سوریه، چرا صدای کسی درنمی آید. سکوت دنیا رمقابل جنایت داعش یک رسوایی بزرگ است. حمامیان داعش باید محاکمه شود. مدعیان حقوق بشرقابل اعتماد نیستند. داعش با فرمانبری آمریکا وعربستان سعودی وترکیه و صهیونیست دست به جنایت می زند. مدعیان حقوق بشرارباب اصلی داعش هستند. داعش درکشتارمردم سوریه وعراق همانند اسرائیل عمل می کند. پنتاگون برای مقابله با دولت سوریه داعش را به وجودآورد. ائتلاف ضد تروریسم نتوانست کاری درعراق انجام دهد. ائتلاف ضد تروریسم ، علی رغم تبلیغات دروغین نتوانست کاری درعراق انجام دهد. تروریسم داعش ،‌نتیجه تجاوزگری آمریکاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    17 1
    موضوع و دلیل شکایت جیست حضرات ؟
  • رزمنده IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
    3 15
    ملت ایران باید غرامت خون 250هزار فرزندش را از آمریکا بگیرد