۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

زهرا نعمتی بانوی ایرانی توانست با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا، به المپیک برسد.

مهری رنجبر - خبرگزاری خبرآنلاین: زهرا نعمتی با سهمیه المپیک به یک قدمی آرزویش رسید.  او امروز دردور نیمه نهایی  ریکرو رقابت‌های تیروکمان قهرمانی آسیا با شکست 7- 3  کماندار  ویتنامی صاحب سهمیه المپیک ریو شد. سودایی که اسمش را در کنار اسکار پیستوریوس دونده سرعت آفریقای جنوبی نوشت. او حالا دومین نفری است که هم با معلولان مسابقه می دهد و هم سالم ها. قصه زهرا  را تصادف  11سال پیش رقم زد. وقتی که او دانشجو بود و با اتوبوس رفت و امد می کرد و یک روز با تصادف اتوبوس ، قطع نخاع شد. دختر کرمانی که تکواندوکار می کرد، دیگر لباس و کمربند مشکی به کارش نمی آمد. تا اینکه دوباره بلند شد. با اینکه می خواست ورزش گروهی راامتحان کند اما به ناچار تیر و کمان را انتخاب کرد. شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی کرد او به اینجا برسد. اما رسید.  او همان روز اول قدم محکم را برداشت . همان روزی که  رفته بود تیر اندازی با کمان و از مربی اش پرسیده بود:« آخر اين ورزش کجاست؟» گفت: «مي‌تواني در سطح کشوري مقام بياوري.» پرسيدم: «بعد از آن؟» گفت: «مي‌تواني عضو تيم ملي بشوي...» پرسيدم و بعدش؟ گفت: «به مسابقه‌هاي جهاني اعزام شوي و مقام بين‌المللي و مدال جهاني بگيري....» گفتم: «مي‌خواستم همين را بدانم. از الان مي‌جنگم تا به آخرش برسم.»

او کماندار شد و مدال اوری را با برنز بازي‌هاي پارآسيايي 2010 گوانگجو استارت زد. طلاي  جهاني 2011 ،2012 ايتاليا و چک و اوج آن هم مدال طلاي انفرادي پارالمپيک 2012 لندن و برنز تیمی پارالمپیک بود. البته رکورد پارالمپیک را هم زد و شد رکورددار بانوان ایرانی . البته يکي از 10 ورزشکار برگزيده سال 2013 کميته بين المللي پارالمپيک جهاني شد.طلای پارالمپیک 2012 لندن رنگ زندگی  ورزشی اش را عوض کرد . مدال دختر کماندار کورسوی امیدی را در دل مسئولان کمیته ملی المپیک روشن کرد؛ افتخار آفرینی در المپیک 2016 . طلسم شکنی بی مدالی بانوان در المپیک. با این امید، او هم هم هوایی شد. زهرا دلش می خواست شانسش را امتحان کند. امتحان کند تا به قول خودش  به آخرش برسد.به همین خاطر پیشنهاد مسئولان کمیته ملی المپیک را روی هوا زد. او خیلی زود تمرین با کمانداران سالم را هم شروع کرد تا هم در پاارلمپیک باشد و هم المپیک. باشروع تمرینات سختی زیادی در هر دو تیم  به جان خرید اما به یک باره با تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولان به مشکل خورد.
طوری که مجبور شد از بین دو تیم یکی را انتخاب کند! خودش نارضایتی رئیس انجمن تیر وکمان معلولان را دلیل اصلی اختلاف می داند:« یک سری اتفاقات و سوء‌تفاهمات کار را به اینجا رساند. » اختلافات باعث شد تا او در مسابقات قهرمانی جهان 2015 غایب بزرگ تیم باشد. اتفاقی که به قول خودش نه تنها شانس مدال که سهمیه پارالمپیک را از ایران گرفت. او می گفت :«در آلمان گرفتن سهمیه برای من خیلی راحت بود. چرا که در این میدان تنها 37 ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کردند و 16 نفر اول سهمیه پارالمپیک را می‌گرفتند. من حتی می‌توانستم مدال طلای این رقابت‌ها را بگیریم. همان طور که سال 2011 و 2013 قهرمان جهان شدم. مسئول انجمن تیروکمان معلولان مخالف این بود که من برای تیم ملی تیروکمان افراد توانمند مسابقه بدهم. این در حالی است که سختی کار برای من بود. من دوست داشتم تمام سختی‌ها را به جان بخرم تا پرچم ایران را بالا ببرم.»‌ 


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =