فرماندار کرج: حضور اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرج در ستادهای انتخاباتی کاندیداها ممنوع است

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج ، با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان انتخابات می بایست الزامات قانونی آن را به صورت کامل رعایت کنند، گفت: برای برگزاری یک انتخابات سالم ، قانونمند و بی شائبه، اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرج، نباید در هیچ ستاد انتخاباتی کاندیدایی فعالیت نمایند و یا از وی حمایت نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز، "محمدتقی ایرانی"، در جلسه ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در شهرستان کرج، با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم و قانونمند توسط مجریان انتخابات گفت: نظام جمهوری اسلامی ، نظام مردمسالاری دینی و نماد این مردمسالاری، برگزاری انتخابات است و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند رای مردم "حق الناس" است که مسئولیت حفظ و نگهداری از این حق الناس بر عهده دولت به عنوان مجری برگزاری انتخابات می باشد.
وی خاطرنشان ساخت: برگزار کنندگان، باید انتخابات را فرصتی مناسب برای خدمتگزاری به مردم شریف ایران بدانند و در چارچوب قانون، نسبت به برگزاری یک انتخابات سالم و با رعایت بی طرفی و حفظ امانت داری، وظایف خود را انجام دهند.
ایرانی اضافه کرد: وظیفه مجریان انتخابات، امانت داری رای مردم و برگزاری انتخاباتی عادلانه، رقابتی و قانونمند است.لذا نباید اجازه دهند رای هیچ کاندیدایی از هر گروه و جناحی که باشد پایمال شود و باید شرایط به گونه ای مهیا شود تا امکان حضور در عرصه انتخابات برای تمام گروه های زیرمجموعه نظام فراهم گردد.
وی افزود: باید فضای انتخابات به سمتی رود که همه افراد و تشکل های شناسنامه دار بتوانند با مردم ارتباط داشته باشند و همه کاندیداها احساس کنند در شرایط مساوی امکان ارتباط با مردم را دارند.
فرماندار کرج تصریح کرد: انتخابات پیش رو، با توجه به شرایط امروز جامعه جهانی، اوضاع خاور میانه و تغییر و تحولات کشور بعد از انتخابات خرداد92 و استقرار دولت تدبیر و امید، به صورت ویژه ای اهمیت پیدا می کند. لذا نگاه مردم به این انتخابات، نگاهی دقیق است و برگزار کنندگان نیز به خوبی می دانند که مردم فعالیت آنها را رصد می کنند.
وی افزود: هیات نظارت و هیات اجرایی دو بال برگزاری انتخابات هستند که می بایست با تعامل و هماهنگی این دو ، انتخابات به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا هم در داخل کشور و هم در جامعه بین الملل موجب سربلندی و عزت نظام جمهوری اسلامی گردد.
ایرانی اضافه کرد: خوشبختانه در استان ، میان هیات هیات مرکزی نظارت استان و هیات اجرایی، تعامل و همدلی خوبی برقرار است.
وی در ادامه به ضرورت مدیریت تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز در برگزاری انتخابات توسط ستاد انتخابات شهرستان کرج تاکید کرده و گفت: اعضای ستاد انتخابات باید بدانند که کمبود اعتبار و امکانات، نباید به هیچ وجه بر کیفیت برگزاری انتخابات تاثیر بگذارد. همچنین روسای کمیته های ستاد انتخابات می بایست تا جای ممکن، با استفاده از امکانات و نیروی انسانی ادرات مستقر در شهرستان کرج، هزینه های برگزاری انتخابات را کاهش دهند.
فرماندار کرج در پایان از روسای کمیته های ستاد انتخابات شهرستان کرج خواست تا با تشکیل منظم و مستمر جلسات تخصصی کمیته ها و همچنین پی گیری مصوبات ستاد، شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند مهیا نمایند.
در جلسه ستاد انتخابات شهرستان کرج، در خصوص شرح وظایف کمیته های مختلف این ستاد و عملکرد آنها نیز بحث و تبادل نظر شد و روسای کمیته ها ، گزارش عملکرد خود را ارائه نمودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 476385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =