دکتر احمدی : هیچ کس مجاز نیست قرآن را به نفع خود مصادره کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت گفت : رشد و پیشرفت و پررنگ تر شدن فعالیت های قرآنی در استان و نیاز به هم افزایی قرآنی ضرورت دارد و هیچ کس مجاز نیست قرآن را به نفع خود مصادره کند و قرآن خود نیز مبلغ و مروج روحیه جمعی می باشد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین دکتر مهدی احمدی؛ مدیرکل ارشاد قزوین ضمن تشکر از حضور اصحاب فرهیخته فرهنگ و هنر حضور هریک از آنان را مبین توجه ویژه آنان به دغدغه های دینی و مذهبی برشمرد.

وی در ادامه افزود: توجه عمیق در استان به مسئولیت ها و ماموریت های یازده گانه ای که معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می کند اهمیت بسیاری دارد. آقای دکتر احمدی سپس اظهار داشت : دستگاه ها و نهادهای استان باید سعی کنند دستور العمل های قرآنی را استخراج و جهت کاهش آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه به عنوان دستور العمل زندگی به مردم ارائه دهند.

وی گفت : تاکنون ١٣ دوره آزمون قرآن و عترت در سطوح مختلف در استان برگزار شده که باید سعی کرد با توجه به فلسفه برگزاری این آزمونها، آسیب های آنان را احصا نمود و از آن در راستای رشد و پیشرفت و هدفمند کردن چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت که به زودی اجرا می گردد، استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان  سخنان خویش بیان کرد: در این آزمون با الگوگیری از قرآن باید سعی کرد تمام اصول نظم و انضباطی در آن رعایت گردد. ایشان در ادامه به چندی از نکات و دستورالعمل های اجرایی برگزاری آزمون روزجمعه اشاره داشت و گفت استان قزوین با ظرفیت بسیار بالایی که دارد ولی به علت عدم وجود انسجام فعالیت های قرآنی و نداشتن بانک جامع فعالان این حوزه، این فعالیت ها در استان نمود خارجی زیادی در کشور را دارا نمی باشد لذا به حول و قوه الهی در صدد هستیم تا سامانه و بانک جامع اطلاعات فعالان قرآنی را در استان با همکاری و مشارکت سایر نهادهای مرتبط طراحی و تدوین نماییم.
 در این نشست  همچنین منیره مطهری مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جزئیات برگزاری چهاردهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد در استان قزوین خبر داد و گفت: این آزمون با حدود ١٠٠٠ شرکت کننده صبح روزجمعه٢٢/٨/٩٤ در ٥حوزه استانی در قزوین برگزار خواهد شد که ٦٦٧نفر آنان از استان قزوین و بقیه شرکت کنندگان از تاکستان، البرز، آبیک و بوئین زهرا می باشند.

وی اظهار داشت: در ١٧ رشته از رشته های قرآنی حفظ و مفاهیم این آزمون برگزار خواهد شد و آزمون رشته های حفظ ساعت ٨صبح جمعه ٢٢/٨/٩٤ و آزمون رشته های مفاهیم ساعت ١٠:٣٠ همان روز خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: آزمونی شفاهی نیز مختص حافظان زیر ١٢سال که نوشتار برای آنان دشوار می باشد، روز پنج شنبه ٢٨/٤/٩٤ با حضور ١٧٠نفر از حافظان نوجوان در موسسه بقیة الله الاعظم برگزار خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =