در پی حوادث اخیر در مدینه منوره آیت الله وحید خراسانی در درس خارج روز سه شنبه خود با اشاره به حرمت‌شکنی قبر پیامبر، واکنش جدی دولت ایران به این حوادث را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار «آینده» ایشان با اشاره به تکرار این گونه وقایع در بقیع اظهار داشت: جریانی که در بقیع، بر زوار بقیع وارد شده و می‌شود، ظلمی است که با هیچ ظلمی قابل قیاس نیست و لازم است اول به این امر بپردازیم.عده‌ای از شیعیان آن مناطق به قصد زیارت این قبور آمدند و آن چنان مورد هجوم جمعی واقع شدند، از هتک و ضرب و جرح، این ظلم چه ظلمی است؟!

این مرجع تقلید گفت: کنار قبر کسی ظلم بر مسلمین می‌شود که داعی الهی او این است: «و إن أحد من المشرکین استجارک فأجره»؛ کسی که نسبت به مشرک، رحمت او این است؛ نسبت به مسلم چگونه است؟

ایشان افزود: این صحبتی که می‌کنم، دستگاه سعودی ملزم است، از نظر منطق قرآن و منطق سنت قطعیه که به او مؤمن است، جواب این مطلب را بدهد!

آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به حدیثی در صحیح بخاری پرسید: باید ببینیم اینها که می‌روند به بقیع، به حکم قرآن و سنتی که مورد تصدیق تمام علماء مذاهب اربعه است، مسلمان هستند یا نه؟
اگر مسلمان هستند، این رفتار با مسلمان یعنی چه؟!

وی اظهار داشت:شما هستید که باید حساب پس بدهید، در کنار قبر پدر اسلام، پدر مسلمین، با مسلمین این جور معامله می‌کنید؟!

این مرجع تقلید ادامه داد: وظیفه حکومت ایران که این قدر دم از عزت می‌زند، این است که در مقابل این جرم و جنایت به حجاج، به معتمرین ایران، دم بزند، بگوید: با چه میزان، با این عده مسلمانی که در کنار آن قبور می ایستند، این گونه معامله می‌کنند؟! ایرانی می‌رود با عزت، برمی‌گردد به این سرزمین با ذلت! با چه منطق؟! با چه حساب؟! اگر اهل حرف هستند، اعلم علماء آنها بیاید، من یکی از شاگردانم بس است، اگر اعلم علماء آنها را بیچاره نکرد، اول سنی خود من هستم! این است قدرت منطق این مذهب!

وی گفت: این همه ذلت یعنی چه؟!این رفتار با یک مشت زن و بچه در حجاز که به زیارت قبور ائمه‌ بقیع رفته‌اند، یعنی چه؟! در تمام امتهای دنیا، بشریت محترم است، انسانیت محترم است. هر انسانی، حقش محفوظ است.آیا این رفتار با شیعیان کنار قبرستان بقیع با کدام فطرت عقلائی موافق است؟! با کدام مسلک و آئین مطابق است؟! بله، فقط با مسلک یهود موافق است!

آیت‌الله وحید با اشاره به این که «مشکل زیارت بقیع باید حل بشود!»، گفت: حکومت ایران موظف است، با تمام قدرت، و قوت، عزت شیعه‌ ایرانی را در حجاز ضمانت کند. این وظیفه‌ حکومت ایران است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۳
    1 0
    حق با ایشان است . براستی که در دنیا دم از حقوق بشر میزنند و این کارها هم میکنند و اسم خودشان را هم میزارنند مسلمان