فارس نوشت: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه درصدد تحقق اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش و ایجاد دگرگونی در نظام تعلیم و تربیت است.

علی زرافشان ظهر امروز در همایش برنامه تعالی مدیریت مدرسه که با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیران مدارس در محل دانشگاه تربیت معلم شهید صدوقی شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیران مدارس با اجرای این طرح می‌توانند آغازگر تحولات بسیاری باشند.

وی با بیان اینکه برنامه تعالی درصدد تحقق اهداف سند تحول نظام آموزش و پرورش است، گفت: هدف نهایی از همه این برنامه‌ها و سند تحول نظام آموزش و پرورش ایجاد چرخش، تغییر و دگرگونی در نظام تعلیم و تربیت و مدارس است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مدرسه را محور اصلی برنامه تعالی دانست و افزود: برای اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه و در ذیل آن ارتقای فرآیند یادگیری و مدیریت باید از همه امکانات و منابع موجود همچون نیروی انسانی، منابع فیزیکی، مالی و... بیشترین بهره را برد.

*راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است

وی به سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ارتقای کیفیت آموزش اشاره کرد و گفت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقای کیفیت است که در ذیل آن سیاست‌های مختلفی در نظر گرفته شده و یکی از این سیاست‌ها بحث مدیریت آموزشگاهی است.

زرافشان با بیان اینکه در طرح تعالی ارتقای مدیریت مطرح است نه مدیر، بیان داشت: در همین راستا باید همه عوامل موثر در مدیریت مدرسه نقش خود را هم‌سو با مدیر مدرسه ایفا کنند.

این مسئول تصریح کرد: در برنامه تعالی موقعیت فعلی مشخص و این موقعیت اصلاح می‌شود و در همین مسیر مدرسه باید زمینه‌ساز درک برای اصلاح موقعیت توسط دانش‌آموزان باشد.

*در برنامه تعالی بیشترین تاکید بر خدمت به یادگیرنده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تغییر موقعیت را یکی از کلمات کلیدی در سند تحول برشمرد و تاکید کرد: تنها در صورتی تغییر در آموزش و پرورش رخ می‌دهد که موقعیت را برای تمام ارکان تعلیم و تربیت تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تعریف موقعیت یک چرخش در مدرسه رخ می‌دهد، اظهار کرد: در این چرخش نظام تعلیم و تربیت در خدمت یادگیرنده و اصلاح موقعیت او قرار می‌گیرد.

به گفته زرافشان، سند تحول بر توجه به ساحت تحصیلی، زیستی و بدنی، فیزیکی، علمی، زیباشناختی و هنر، اقتصادی و حرفه‌ای و... یادگیرنده تاکید دارد.

زرافشان در پایان ارتقای شایستگی و توانمندی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس، افزایش توانمندی تیم‌های ارزیابی استان‌ها در پایش برنامه‌ها و زمینه‌سازی برای افزایش نگرش مثبت به برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش را از جمله الزامات و اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه عنوان کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =