من هم آزمایش می‌دهم/ در سفر با اتوبوس ایدز چه می‌گذرد؟

ایرنا نوشت: این روزها اتوبوسی در تهران به حرکت درآمده که مقصد مسافرانش راه سلامت است و آن نامش اتوبوس ایدز است که شعار« من هم آزمایش می دهم» را با خود همراه دارد.

اتوبوس ایدز با شعار «من هم آزمایش می دهم» از 18 آبان ماه در غرب پایتخت مستقر شده و علاوه بر تست رایگان، آموزش های رایگانی را برای مقابله با بیماری ایدز به شهروندان تهرانی ارائه می دهد

این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن مردم نهاد پیام آوران همراه با هدف فرهنگسازی برای مواجهه با بیماری ایدز، افزایش آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به راههای پیشگیری از این بیماری و انجام تست رایگان در مناطق غربی شهر تهران مستقر شده است.

اتوبوس ایدز فعالیت خود را از 18 آبان ماه با استقرار در شهرک قدس و بلوار شهید فرحزادی آغاز کرده و پس از آن با استقرار دو روزه در هریک از مناطق پارک شهرآرا، پارک المهدی در میدان آزادی، خلیج فارس، اکباتان، مترو صادقیه، پارک قائم در یافت آباد و پونک فعالیت خود را به پایان می رساند.

برنامه های کاری اتوبوس ایدز تا پنج آذرماه به مدت 17 روز ادامه دارد.

تلاش برای شناسایی بیماران جدید

دکتر سید قاسمی به عنوان پزشک مستقر در اتوبوس ایدز درباره فعالیت های این اتوبوس گفت: این طرح در راستای شناسایی بیماران جدید در مناطق غرب شهر تهران اجرا می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه پیام آوران همیاری افزود: یک پزشک، روانشناس و پرستار این اتوبوس را همراهی می کنند تا مشاوره رایگان را به شهروندان ارائه کنند.

پزشک اتوبوس ایدز با بیان اینکه بسیاری از شهروندان از آزمایش ایدز هراس دارند گفت: مراجعه کنندگان ابتدا توسط روانشناسان ارزیابی شده و در صورت تایید روانشناسان از این افراد تست رایگان ایدز گرفته می شود.

چرایی استقرار اتوبوس ایدز در غرب تهران

سیدقاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا این اتوبوس در مناطق غرب تهران مستقر شده افزود: این طرح با حمایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال اجرا است و چون مناطق غربی تهران زیر پوشش این دانشگاه قرار دارد، 18 منطقه پرتردد و شلوغ غرب تهران را انتخاب کردیم که در صورت حمایت این طرح آمادگی دارد که در دیگر مناطق شهر تهران اجرا شود.

تشکیل کمپینی با نام «من هم آزمایش می دهم»

یکی از روانشناسان این اتوبوس گفت: آزمایش تست ایدز با استفاده از امکانات قابل استناد انجام می شود که نتیجه آن معتبر است و در این راستا کمپینی به نام «من هم آزمایش می دهم» تشکیل شده است.

فاطمه بهرام آبادیان افزود: بیشتر افراد از طریق رفتارهای پرخطر جنسی و اعتیاد به ویروس ایدز آلوده می شوند که ما قصد داریم با شناسایی آنان اقدام مناسب درمانی را برای آنان انجام دهیم.

فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز درباره اتوبوس های ایدز گفته که این اتوبوس ها با هدف فرهنگ سازی مواجهه با بیماری ایدز به مدت 18روز در غرب تهران مستقر هستند.

وی گفت: انجام رایگان تست ایدز، ارائه راهنمایی های عمومی برای مقابله با بیماری ایدز، معرفی باشگاه های مثبت از جمله خدمات رایگانی است که در این اتوبوس ها به شهروندان ارائه می شود.

هوشیارپارسیان گفت: با راه اندازی این اتوبوس ها در تلاشیم که بگوییم زندگی مبتلایان به ایدز، زندگی سخت و پیچیده ای نیست و این بیماران می توانند همچون افراد عادی سال ها به زندگی خود ادامه دهند.

اتوبوس ایدز چهارشنبه و پنجشنبه(27 و 28 آبان ماه) در بوستان خلیج فارس مستقر خواهد شد.

ایستگاه بعدی این اتوبوس (30 آبان تا اول آذرماه) ایستگاه خدمات اجتماعی شهرک اکباتان است.

اتوبوس ایدز دوم و سوم آذرماه در ایستگاه تاکسی مترو صادقیه، چهارم و پنجم آذرماه در یافت آباد ایستگاه قائم، ششم و هفتم آذرماه در میدان پونک از ساعت 15 تا 19آماده ارائه مشاوره و آزمایش (اچ ای وی) در این مناطق هستند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    3 0
    اولویت این اتوبوس مناطق غربی نبود باید شوش واطراف پارک هرندی تردد می کرد