یک شهروند نوشته برچسبهای تبلیغاتی تمام در و دیوار محله آنها واقع در تهران را پوشانده. موضوعی که هم اکنون ۱۰۰ تومان جریمه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق ماده ۹۲ قانون شهرداری ها، نصب برچسب و کثیف کردن در و دیوار، تنها دارای ۱۰۰ تومان جریمه است.
جریمه ای اندک که باعث شده تبلیغات برچسبی همه جا را خراب کند.
شهروندی در این باره در سرویس مشکلات مردم گلایه کرده: سلام می خواستم در خصوص چسباندن بر چسب تبلیغاتی در کوچه ها و خیابانهای منطقه 9 هشدار جدی داده شود بنده به شخصه تا به حال 100بار این برچسبها را با کاردک تراشیده ام و از بین بردم باز هم چند شب پیش یکی از این شرکتهای لوله بازکنی بانصب بر چسب تبلیغاتی دیواررا رنگ ووارنگ کرده نمونه آن در منطقه 9 مهرآباد جنوبی خیابان دانشگاه هوایی شمالی به راحتی قابل مشاهده است تمام کوچه ها با بر چسب های شرکتهای لوله بازکنی در و دیوارشان پوشیده شده لطفا" اطلاع رسانی گردد .

انتشار گزارشهای مکرر در سرویس مشکلات مردم، باعث شد کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس که کمیسیون تخصصی درباره شهرداری ها شمرده می شود در بازنگری جریمه عنوان شده در ماده۹۲، میزان جریمه نصب برچسب های تبلیغاتی را از ۱ تا ۵ میلیون تومان افزایش داد.
هنوز این مصوبه به صحن علنی مجلس نیامده است. در صورت تصویب در صحن علنی و تایید در شورای نگهبان، می توان از شرکتهای خدماتی که برچسب تبلیغاتی روی در و دیوار چسبانده اند شکایت کرد، در غیر این صورت، امکان تعقیب و مجازات آنها عملا وجود ندارد.
پیش بینی می شود با توجه به عدم فوریت مصوبه اخیر کمیسیون شوراها و امور داخلی و اشتغال فراوان مجلس به بسیاری از طرحها و لوایح که بعضا دارای یک و دو فوریت هستند، این مصوبه در مجلس نهم، فرصت حضور و طرح در صحن علنی را نداشته باشد و احتمالا در مجلس آینده این مصوبه به رای صحن علنی گذاشته خواهد شد.

 


23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =