اگر دارویی بی کیفیت باشد از بازار جمع می شود اما تاکنون گزارشی به سازمان غذا و دارو داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران نوشته: "سلام، بنده مبتلا به بیماری کم کاری غده تیرویید هستم و سالها از داروی خارجی به نام یوتیروکس استفاده میکردم و وضعیت مناسبی از نظر طبی داشتم تا اینکه بدلیل وجود داروی تولید داخل مشابه واردات این دارو قطع شد . بیماری بنده بدنبال استفاده از داروی مشابه ایرانی به حالت غیر قابل کنترل درآمده و کلیه حالات غیر عادی و وضعیت بیماری بنده برگشت کرده به شکلی که به سختی قادر به انجام کارهای روزمره هستم.خواهشمندم با توجه به عدم کارایی قابل قبول مورد مشابه ایرانی ،واردات برخی داروهای خارجی قطع نشود."
در همین زمینه دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو به خبرآنلاین اعلام کرد: با قاطعیت اعلام می کنم که داروهای داخلی موجود در بازار نیاز بیماران را برطرف می کند و کاملا از نظر بالینی آزمایش شده اند.
او ادامه داد: در حال حاضر پزشکان هم از این داروها رضایت کامل دارند و تاکنون در مورد دارویی گزارشی نداشتیم به ویژه دارویی که این بیمار محترم اعلام کردند.
پیرصالحی افزود: با این وجود پزشکان فرم های زردرنگی دارند که اگر دارو مشکل داشته باشند در آن را گزارش می دهند و در کمیته ADR عوارض جانبی دارو بررسی می شود.
او تاکید کرد: شهروندان باید مطمئن باشند اگر دارویی عوارض داشته باشد یا ازکیفیت لازم برخوردار نباشد حتما از بازار جمع می شود.
45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =