رییس پلیس راهور تهران معتقد است تغییر خط عبور مثل نبستن کمربند نیست که بشود آن را در لحظه کنترل کرد و برای کنترل آن باید سازو کار خاصی اندیشیده شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار تیمور حسینی در پاسخ به این سوال که از سال گذشته قرار بود برنامه ای برای اصلاح بی نظمی های رانندگی صورت بگیرد اما تا به حال جریمه ای برای این بی نظمی ها در نظر گرفته نشده است به خبرآنلاین گفت: اقدام سلبی و برخورد های این چنینی باید کاملا هوشمندانه انجام شود، که درصد خطا آنقدر بالا نباشد که نتیجه معکوس بدهد.

او ادامه داد: هنوز بعد از دو سال که از فعال شدن دوربین های عبور از چراغ قرمز می گذرد، در آن مشکل داریم و می گویند چراغ های شما طوری طراحی شده است که ما در چراغ قرمز گیر بیافتیم و جریمه شویم! لذا اقدامی این چنینی که حجم انبوهی از رانندگان را دربرمی گیرد، یعنی تغییر مسیر، تغییر خط عبور و حرکت نکردن بین خطوط، باید ابزار و سازوکار آن بسیار دقیق باشد؛ و باید تست های مورد نیاز خود را بگذراند تا بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

سردار تیمور حسینی گفت: این در دست اقدام است و امیدوارم به زودی عملی شود؛ حرکت بین مسیر و خطوط حرکتی لحظه ای است و مثل کمربند ایمنی نیست که یکبار بسته شود تا انتهای مسیر، باید سازوکار دقیقی اجرا شود که بتواند لحظه ای و در نقاط مختلف در طول یک خط سیر این حرکت را کنترل کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی که در کافه خبر گفتگو می کرد، درباره چراغ های راهنمایی و برداشته شدن یا خاموش شدن تایمرهای آن ها گفت: در شش ماهه اول سال چون شرایط ترافیکی ما مقداری پایدار تر و آرام تر است، غالب چراغ ها در تقاطع های مختلف می تواند به صورت توماتیک جواب بدهد و ما هم هیچ اصراری به دستی کردن نداریم، تاکید ما هم این است که کسی دستی عمل نکند، در شش ماهه دوم شرایط، شرایط خاصی است.

او در مورد سیستم هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک تهران گفت: سیستمی که امروز در تهران در حال کار است سیستمی هوشمند از استرالیا تحت عنوان اسکتس(SCATS) است، در شهرهای استرالیا مثل سیدنی و چند شهر بزرگ آن هم جواب داده است، ولی چرا در اینجا نتوانسته خوب جواب بدهد، چون متغیر های مزاحمی در کار است که در پردازش اطلاعات این سیستم اخلال ایجاد می کند؛ مثل عبور عابر از عرض راه هر وقت که دوست دارد، موتورسوارها، مسافرکش هایی که در حریم تقاطع می ایستند.

سردار حسینی ادامه داد: کلا این عوامل پردازش این سیستم را دچار مشکل می کند، ما به هیچ عنوان علاقه و اصراری نداریم که از سیستم دستی استفاده شود، بگذارند خود سیستم کار خود را انجام بدهد، ولی در خیلی از نقاط به ناچار عامل تقاطع ما سیستم را دستی عمل می کند تا بتواند بار تقاطع را متعادل کند.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    1 0
    كلا نميدونم چجوري حساب ميكنن … من اصلا از خط عابر عبور نميكنم ولي ماهي حداقل يه جريمه مياد … همه هم اخه از يه چهارراهه ... :/
  • بی نام IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    3 0
    هر روز به عنوان عابر پیاده از چهارراه پارک وی می گذرم .به علتی که نمی دانم رفتار پلیس با رنگ های چراغ راهنما تطابق ندارد.در حالی که چراغ عابر پیاده سبز است پلیس های جوان سر چها راه اجازه حرکت به ماشین ها را می دهند .و یا اینکه به ماشینها اجازه می دهند خط عابر پیاده را رد کرده و برای عابر پیاده ناامنی ایجاد کنند .یادمه یک روز پنجشنبه نظم خوبی در چهارراه دیدم .همه ماشینها مرتب پشت خط عابر پیاده ایستاده بودند و توانستم با ارامش از خیابان عبور کنم .متوجه شدم از خوش شانسی ام خبری از هیچ پلیسی نیست...اگر چهارراه پارک وی نقطه مهمی از لحاظ عبور و مرور خودرو هاست لطفا با نصب پل عابر پیاده برقی به امنیت ما عبران پیاده و به سرعت عبور خود رو ها کمک کنید .
  • 214 A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    1 0
    سلام. اي كه چراغ قرمز از ثانيه 12 يهو ميپره روي 2 چه پلتيكيه؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 0
    کنترل به صورت اتوماتیک خیلی از کنترل پلیس بهتر است.هر وقت پلیس کنترل میکند ترافیک به مراتب شدید تر میشود
  • ناشناس IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 0
    پلیس باید پیشگیری کند نه یواشکی بگیرد.
  • ashkan IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 0
    مشکل اصلی این است چیزی به اسم فرهنگ اصلا وجود ندارد در این کشور در هیچ زمینه ای البته همه ما ایرانی ها مدعی اداره دنیا هستیم
  • جهت اطلاع IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    3 0
    اداره جریمه و رانندگی ............. ما خدمتگزاران فقط دنبال پول بدست آوردن به انواع و اشکال مختلف هستیم دنبال ساز وکار های جدید تر جهت کسب در آمد های فراوان و انشاءالله هر چه سریعتر به اهداف از پیش تعیین شده خود برسیم .
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    باید از مدارس شروع شود ،وقتی رعایت قانون و ادب برای جامعه کسر شان و به قول معروف سوسول بازی است ، یک روز خود ما یا خانواده ما گرفتار یکی از قانون شکنان خواهد شد
  • مرتضی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    1 0
    وضعیت فرهنگی رانندگی بحرانی شده .کشته های ان از جنگ بیشتر شده..واقعا نمیخواهید اقدام ضربتی انجام دهید؟.قبلا هر وقت موقع ورود فرعی به اصلی مجبور به توقف و رعایت حق تقدم بودم و با بوق و رفتار بی ادبانه ماشین پشت سری مواجه میشدم با خودم میگفتم چقدر پلیس در ایران کم کار است که این فرهنگ ایجاد شده ....تا اینکه یک دفعه از فرعی وارد اصلی شدم و کمتر از چند ثانیه جهت رعایت حق تقدم سرعتو کم کردم که ماشین پشت سری بوقو اژیر و بلندگو با بی ادبی راننده فلان حرکت کن...گفتم شاید ماموریت مهمی دارند ولی بعدش دیدم خیلی عادی برادران انتظامی خودرو پلیس مربوطه دارند اهسته میروند و میخندند..بعد دیدم اصلا از مردم عادی نباید توقعی داشته باشم که فرهنگ رانندگی داشته باشند وقتی خود پلیس الفبای رانندگی را رعایت نمیکند