پیستوریوس قاتل باید سال های زیادی را در زندان بماند

اسکار پیستوریوس قاتل باید سالی های زیادی از عمرش را احتمالا در زندان باشد، این جدیدترین رای دیوان عالی آفریقای جنوبی است.

علی کربلایی - خبرگزاری خبرآنلاین:اسکار پیستوریوس خیلی هم خوش شانس نبود . سرشناس ترین ورزشکار معلول دنیا که نامش در کتاب گینس ثبت شده است ، همچنان خبرساز است. البته نه به عنوان یک قهرمان و المپین که حالا او چند سالی می شود یکی از قاتل های سرشناس دنیاست. کسی که نامزدش را به رگبار بسته و می گوید فکر کرده دزد یا یک گربه را به رگبار بسته بود. 
پیستورویس ، قهرمان نامی دوومیدانی معلولین آفریقای جنوبی بعد از بدست آوردن طلای المپیک چین ، تصمیم گرفت با پاهای کربنی اش که باعث می شد به سرعت برق و باد بدود ، در المپیک 2012 لندن هم با قهرمانان المپیکی بدود. او خیلی راحت توانست رکورد ورودی این بازی ها را بدست آورد.
او در لندن دوید و نامش را در تاریخ المپیک ماندگار کرد اما عنوانی بدست نیاورد. با این حال او اولین ورزشکار معلولی بود که توانست در المپیک تابستانی بدود. بعد از این رقابت ها بود که او به یکی از سرشناس ترین ورزشکاران دنیا تبدیل شد. اسکار حالا قهرمان ملی کشورش بود و شهرتش فراقاره ای شده بود. همه دنیا او را برای تلاشش می ستودند . برای اراده ای که بر معلولیت غلبه کرده بود.این شهرت اما قهرمان خوشگذران را یکباره در بدترین چالش زندگی اش قرار داد. یک دعوای احمقانه در خانه و با نامزدش و جنونی آنی برای بستن او به رگبار. او بلافاصله بازداشت شد و لقب قاتل گرفت. از همان ابتدا گفته می شد متهم به قتل عمد می شود اما به رای قاضی پرونده ، به جرم قتل غیرعمد، به 5 سال زندان محکوم شد.

شاید شهرت و البته اسناد موجود در پرونده باعث این حکم شده بود. او ادعا کرده بود نصف شب صدایی را از حمام خانه اش شنیده و از ترس اینکه دزد آمده باشد ، حمام خانه را به رگبار بستهو این گونه به جای دزد ، نامزدش را کشته بود.این گفته او برایش حکم حبس 5 ساله به همراه داشت اما خیلی زودتر از موعد از زندان آزاد شد و به حصر خانگی رفت. با این حال همین امروز دادگاه عالی آفریقای جنوبی رای تجدید نظرش را صادر کرد و این ورزشکار را به جرم قتل عمد مجرم شناخت. آن طور که در رای اولیه آمده پیستوریوس باید حداقل 15 سال زندانی شود. او به خاطر استفاده از پاهای کربنی اش در پارالمپیک و المپیک شناخته شده است و چند طلای پارالمپیک در دوومیدانی هم در کارنامه دارد. 
با این حکم ، بار دیگر پرونده او به دادگاه می رود و هیچ بعید نیست که سال های زیادی از عمرش را در زندان بماند. 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =