مسوول راهبری و پیگیری امور USO در خصوص تامین اینترنت پرسرعت 25 هزار روستا، گفت: در فاز نخست این طرح، تا پایان آذر ماه ، اینترنت پرسرعت سه هزار روستا نصب و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرآنلاین،مهندس رضوانی مسوول راهبری و پیگیری امور USO، در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات تکمیل این طرح را منوط به ورود و ترخیص تجهیزات دانست و افزود: در فاز نخست پوشش حدود سه هزار روستا صورت می گیرد و به محض ورود و ترخیص تجهیزات، تا پایان بهمن ماه هم حدود 17 هزار روستا و تا پایان سال مالی، پوشش 25 هزار روستا انجام می شود.

وی با اشاره به انجام مناقصه تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا، گفت: در اسفند سال 93، کنسرسیوم شرکت داده گستر عصر نوین( های وب) و آواسل به عنوان پیمانکار انتخاب و قراردادی به منظور تامین اینترنت پرسرعت (حداقل 512 کیلو بیت بر ثانیه) برای 25 هزار روستا و یک میلیون پورت برای 40 مشترک در روستاهای بالای 30 خانوار منعقد شد.

رضوانی از انجام طراحی 25 هزار روستا خبر داد و گفت: اولویت نخست جهت ارایه اینترنت پر سرعت به روستاها، نقاط بالای 30 خانوار است، اما اگر ظرفیتی باقی ماند، روستاهای بالای20 خانوار به اولویت هایی که از قبل تعیین شده، اضافه می شود.

مشاور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ادامه داد: روستاهایی که قبلا ADSL واگذار شده شامل این طرح نمی شوند و قرار نیست از این شبکه سرویس بگیرند چرا که دارای ارتباط اینترنتی هستند.

مهندس رضوانی با بیان این که، بخش عمده تجهیزات ترخیص و آماده نصب است گفت: تنها یک سری از تجهیزات جانبی در گمرک مانده است که به محض ترخیص، عملیات نصب آغاز می شود.

مسوول راهبری و پیگیری امور USO اظهار داشت: خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات اصلی شبکه مرکزی شامل روتر و سوئیچ در تهران و تمام مراکز استانها انجام شده و تنها نصب و راه اندازی تجهیزات پوشش روستاها باقی مانده است.

مهندس رضوانی خاطر نشان کرد: تا کنون توسط کنسرسیوم در طراحی ایستگاه های پیش بینی شده، بیش از 70درصد سایت به داخل کشور منتقل شده است.

به گفته رضوانی، پیش بینی شده است در نقاطی که پوشش ندارد و یا ظرفیت کم است پس از راه اندازی شبکه، همزمان با پذیرش مشترکین و با استفاده از چند صد سایت اسمارت سل و میکرو، پوشش کامل شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تامین تمام موارد و انجام بخش عمده کار تا پایان سال گفت: نصب تجهیزات پوشش روستا ها یک روزه صورت می گیرد و در عین حال، عمدتا از سایت های موجود استفاده می شود.

مهندس رضوانی از انجام پایلوت طرح در تهران خبر داد و گفت: پس از بررسی دقیق نتایج پایلوت و رفع مشکلات احتمالی، از سه هفته آینده با شروع عملیات نصب، امکان اعلام آمار پوشش روستاها به مرور فراهم می شود.

وی با تاکید بر این که فراهم کردن زیرساخت به عهده سازمان است و با قدرت در حال پیگیری و اجرای آن هست، خاطر نشان کرد: وقتی این بستر ایجاد شود؛ می توان برای ارایه خدمات به مردم و ایجاد اشتغال بهره برد. منتهی استفاده از بستر ایجاد شده جهت ارایه خدمات قابل ارایه در روستاها، مشارکت همه دستگاه های دولتی را می طلبد.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =