فرمانده انتظامی البرز: اولویت پلیس در برخورد با بدحجابی فرهنگی و ارشادی است

به گزارش فارس،فرمانده انتظامی استان البرز گفت: اولویت پلیس در برخورد با بدحجابی، فرهنگی و ارشادی است.

سردار بخشعلی کامرانی صالح اظهار داشت: طی سال‌های اخیر و زمانی که دشمنان دیدند که ملت ایران در برابر تهاجم نظامی مقاومت کرده و از طریق تحمیل جنگ نمی‌توانند ملت ایران را از مسیر خود منحرف کنند، روی به تهاجم فرهنگی آوردند.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب با به کارگیری ابزار نوین از جمله رسانه‌ها، اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان ما هستند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: در حال حاضر صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران سایت اینترنتی علیه باورها و اعتقادات جوانان ما توطئه می‌کنند و برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، باید راهکارهای فرهنگی اتخاذ کنیم.

کامرانی‌صالح در پاسخ به این پرسش که نیروی انتظامی در استان البرز برای برخورد با با مظاهر فساد و بدحجابی و بی‌حجابی چه برنامه‌هایی دارد، گفت: مظاهر فساد و بدحجابی را باید از هم تفکیک کرد و برای هر کدام راهکار مناسب خود را اتخاذ کنیم. به طور قطع پلیس در برخورد با مظاهر فساد جدی و قاطع است، اما اگر به عنوان نمونه جوانی حجاب را به طور کامل و مناسب رعایت نکرده، باید ابتدا او را راهنمایی و ارشاد کرد.

وی افزود: در این حوزه پلیس در استان البرز با استقرار حدود 10 واحد امنیت اخلاقی، در سطح استان فعالیت‌های خوبی انجام داده و به طور میانگین روزانه حدود 300 تا 400 نفر به صورت شفاهی توسط ماموران با تجربه و آموزش دیده ما، راهنمایی می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: اکثر این افراد پس از راهنمایی و ارشاد پلیس، حجاب خود را رعایت می‌کنند، اما برخی اوقات مجبور می‌شویم که برخی از بدحجاب‌ها را به مقامات امنیت اخلاقی ارجاع دهیم.

کامرانی‌صالح گفت: روزانه حدود 40 تا 50 نفر توسط گشت‌های امنیت اخلاقی در استان البرز به مقامات امنیت اخلاقی تحویل داده می‌شوند که اکثر آنها پس از سپردن تعهد و رعایت اصول اخلاقی جامعه، آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: در مواردی هم که احساس کنیم که نیت و قصدی در کار است، افراد را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم که تعداد این پرونده‌ها زیاد نیست.

فرمانده انتظامی استان البرز با تاکید بر اینکه پلیس وظیفه‌ای در حوزه فرهنگ‌سازی ندارد، گفت: با این وجود و به دلیل اهمیت موضوع، اولویت پلیس در برخورد با بدحجابی فرهنگی و ارشادی است و تلاش می‌کنیم با راهنمایی، جوانان را از خطری که در کمین آنها است، آگاه سازیم.

کامرانی‌صالح در پایان از دستگاه‌های متولی امور فرهنگی خواست تا در این حوزه برنامه‌ریزی صحیح و اصولی داشته و با آگاه‌ کردن جوانان و خانواده‌ها، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 486056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =