عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرآنلاین از جزئیات طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما سخن گفت.

متین والی نژاد:

«نرخ بلیت هواپیما آزاد شد». اگرچه تیتر خبر کوتاه بود ولی حکایت از موضوعی داشت که می توانست صنعت هوانوردی ایران را وارد فاز تازه ای کند .آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با وجود آن که در قانون برنامه پنجم گنجانده شده بود و براساس این برنامه اجرایی شدن آن از سال سوم تاکید شده است، اما روسای سازمان هواپیمایی کشوری تا پیش از این اهتمام برای اجرای این قانون نداشتند.تا اینکه خبر آمد دولت یازدهم در راستای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی ایران اجرای قانون را بر عهده گرفته است.

هنوز زمان زیادی از انتشار خبر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نگذاشته بود که خبر آمد در برخی از مسیر های هوایی هر بلیت هواپیما با قیمت دور از مراقبت به فروش می رود.

تیتر فروش بلیت ۹۰۰ هزار تومانی هواپیما خیلی زود دغدغه بسیاری از شهروندان را در رابطه با سفر های هواپیمایی تشدید کرد.موضوعی که عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی در رابطه با آن به خبرگزاری خبرآنلاین این گونه پاسخ داد.

عباس اخوندي با تاكيد بر اينكه آثار ازاد سازي بليت هواپيما ها را با چارتر اشتباه گرفته اند گفت: «اثرات آزادسازي بليت هواپيما از دي ماه خودش را نشان خواهد داد، چرا كه تعيين قيمت ها به صورت فصلي است.»

این در حالی است که برخی از کارشناسان معتقد اند برای رسیدن به اهداف موردنظر در آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دولتمندان باید تصمیماتی سخت گرفته و سیاستهای خود در قبال ایرلاین های مختلف را یکسان کند.زیرا معتقدند جایگاه برخی شرکتهای هواپیمایی در ساختار سیاست گذاری موجود متفاوت است.وزیر راه و شهر سازی در مصاحبه های گذشته خود اشاره کرده بود که ایران در زمینه تجارت بین المللی گام های موثری برداشته و  لازم است جایگاه ایران را در این زمینه ارتقا داد.به همین منظور باید صنعت هوانوردی را نوسازی کرد.

 عباس آخوندی در این رابطه به خبرآنلاین گفت: «نوسازي صنعت هوانوردي سه مرحله دارد؛ كه آزاد سازی مرحله نخست است.مرحله بعدي افزايش سرمايه است و در گام سوم شركت هاي هوايي مجبور به خريد هواپيما خواهند بود.»

اما مشکلاتی با خبر های آزاد سازی نرخ بلیت همراه شده  که اعتراض های زیاد مردم مهمترین آنهاست. برخی خبرها  حاکی از آن بود که با نزدیک شدن به ایام شهادت امام رضا علیه السلام بلیت پروازهای تهران-مشهد حتی به ۹۰۰ هزار تومان رسید .کار به جایی رسید که برخی از رسانه ها این مشکل را با آزادسازی نرخ بلیت ها مرتبط می دانستند.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه قيمت بليت ٩٠٠ هزارتوماني هواپيما ارتباطي با آزادسازي بليت هواپيما ندارد، گفت:« اين موضوع به پرواز هاي چارتري ارتباط پيدا مي كند كه اتفاقا با آزادسازي بليت اين موضوع از بين مي رود.»

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    17 3
    ما كه نفهميديم چ شد بالاخره ربط داره يا ن ولي قبلا وضع خوب بود الان با ٥٥٠ هزار تومان ميشه بليط كيش رو خريد . لطفا مسئولين رسيدگي كنند