فرماندار بیرجند: مفاخر خراسان جنوبی سرمشق‌های بزرگی هستند

فارس نوشت،فرماندار بیرجند با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرک‌های اقماری بیرجند، گفت: با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این شهرک‌ها باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای رفع مشکلات این شهرک‌ها داشته باشیم.

علی ناصری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: نخستین افتخار خراسان جنوبی فرهنگی بودن آن با ریشه تاریخی غنی در زمینه علم، ادب و فرهنگ است.

وی با اشاره به مفاخر علمی و فرهنگی استان گفت: خراسان جنوبی به عنوان مهد علم و فرهنگ شناخته شده و مفاخری همچون پروفسور گنجی، معتمدنژاد، بلالی و شکوهی را در خود پرورش داده است.

* کسب علم و دانش جزو اولویت‌های خانواده‌های بیرجندی است

فرماندار بیرجند با بیان اینکه مفاخر استان سرمشق‌های بزرگی هستند که باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و به قله‌هایی که آنها به عنوان هدف خود قرار داده بودند برسیم، یادآور شد: برای رسیدن به این قله‌های رفیع باید راهی را برای خود تعریف کرده تا مسیر علم، پیشرفت و تعالی استان را طی کنیم و در آینده نیز شاهد پرورش نخبگان و مفاخری علمی، ادبی و فرهنگی در استان باشیم.

ناصری با اشاره به رتبه‌های خوب دانش‌آموزان بیرجند در کنکورهای سراسری گفت: وجود این دانش‌آموزان نشان از توجه ویژه خانواده‌های این خطه به کسب علم و دانش است و اینکه این امر را جزو اولویت‌های خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه کسب این موفقیت‌ها برای استان بدون زحمات بی‌دریغ فرهنگیان امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: کار فرهنگیان کار انبیاء است و با نشاطی که در روح نوجوانان و کودکان جامعه تزریق می‌کنند موجبات تعالی و توسعه کشور را فراهم می‌سازند.

* لزوم تقویت کاربری‌های آموزشی در شهرک‌های اقماری بیرجند

فرماندار بیرجند به نخستین همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از شخصیت استاد شکوهی در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری این همایش زمینه شناسایی شخصیت مفاخر استان را فراهم می‌کند که باید تلاش کنیم تا این همایش به نحو احسنت برگزار شود.

ناصری با بیان اینکه کمبود فضاهای آموزشی و تجهیزات لازم برای این فضاها از مشکلاتی است که در شهرک‌های اقماری بیرجند با آن مواجه هستیم، اضافه کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این شهرک‌ها باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای رفع مشکلات این شهرک‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: کاربری‌هایی که برای شهرک‌های اقماری بیرجند پیش‌بینی می‌شود باید متناسب با نگاه افزایش جمعیت در آینده باشد که باید کاربری‌های آموزشی در این شهرک‌ها تقویت شود و برای آینده کاربری‌های آموزشی به طور ویژه نگریسته شود.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: باید تجهیزات لازم برای مدارس در شهرک‌های اقماری آینده در نظر گرفته شود، به همین منظور آمادگی داریم تا این موضوع را به عنوان یکی از اولویت‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان مطرح کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =