ایسنا نوشت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح وضعیت این صندوق‌ در ۴ دهه گذشته، از اتخاذ برخی تصمیمات غلط که باعث ایجاد فشارهای هزینه‌ای بر صندوق بازنشستگی کشوری شده است، انتقاد کرد.

محمود اسلامیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه مطالعات دقیق و به دور از تعصبی پیرامون وضعیت گذشته و حال صندوق‌های بازنشستگی انجام شده است گفت: در این مطالعات مشخص شد در ۴ دهه گذشته 28 تصمیم غلط از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری، اتخاذ شده است.

او ادامه داد: اگر بنا باشد تصمیماتی خارج از این صندوق اتخاذ و به ما تحمیل شود، فشارهای هزینه‌ای بسیاری بر صندوق وارد خواهد آمد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به هزینه تحمیلی 410 هزار میلیارد تومانی ناشی از این تصمیمات برای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تنها یک مورد مصوبه بازنشستگی پیش از موعد را داشتیم که اجرای آن را متوقف و منوط به تامین بودجه کردیم. برای تحقق بازنشستگی پیش از موعد به ازای هر نفر باید 110 میلیون تومان پرداخت شود.

اسلامیان در ادامه به سه مشکل بزرگ در صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: موضوع صندوق‌های بازنشستگی از جمله اولویت های برنامه ششم توسعه است. مشکل نخست ما «سن بازنشستگی» است. در حال حاضر سن بازنشستگی در دنیا برای زنان 60 و برای مردان 68 سال است اما این رقم در کشور ما به طور میانگین 51.5 سال است که باید اصلاح شود.

او افزود: پیشنهاداتی مطرح کرده‌ایم تا در برنامه ششم توسعه تغییراتی در قوانین صندوق ایجاد شود. اکنون یک میلیون و 262 هزار بازنشسته تحت پوشش داریم که از این تعداد یک میلیون و 222 هزار نفر( 98 درصد) حقوق بین 750 هزار تا دو میلیون تومان دریافت می کنند، مابقی اساتید و قضات هستند که قوانین خاص دارند و ما به آن معترضیم.

او ادامه داد: پیشنهاد داده‌ایم تا در برنامه ششم، افزایش حقوق سالانه به صورت پلکانی و نه یکنواخت اتفاق بیفتد.

۴۲۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 488423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    110 میلیون تومان در این روزگار فعلی پوله ، همچین دهانتان را باز میکنید میگویید 110 میلیون
  • بخشیای A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۴
    0 0
    سازمان بازنستگی کشوری حاتم بخشیهای غیرضروری هم دارد.مثلا چه لزومی دارد که یک خانم بازنشسته هم ازحقوق خود وهم ازحقوق شوهر مرحومش استفاده نماید؟فانون بایددراین مورد وموارد مشابه ان اصلاح شود.