مهر نوشت: یک مدرس اصول موفقیت و روانشناسی با اشاره به برنامه هایی که از شبکه های مختلف تلویزیون پخش می شوند، تاکید کرد تولید و پخش برنامه‌هایی که جامعه را شاد و بانشاط نگه دارد از وظایف رسانه ملی است.

احمد حلّت مدیر مسئول مجله «موفقیت»  با اشاره به سریال‌ ها و برنامه هایی که از صداوسیما پخش می شود، بیان کرد: استانداردهای ساخت آثار خوب و شاد در تلویزیون نه تنها رعایت نمی‌شود بلکه ما شاهد نوعی ترویج افسردگی در جامعه هستیم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ها و سریال‌ها از نوعی تعادل برخوردار باشد، یعنی ما باید به اندازه کافی برنامه‌های نشاط ‌آور و شادی‌بخش داشته باشیم و مردم را سرگرم کنیم.

خبری از سریال های موفق دهه ۶۰ نیست

این مدرس درس‌های مثبت‌اندیشی با اشاره به سریال‌های موفق دهه ۶۰ بیان کرد: تلویزیون در آن سال ها سریال‌های فوق‌العاده جذاب و شیرینی را پخش می‌کرد، اما اکنون دایره این سریال‌ها محدود و تنگ شده است و متاسفانه تنها یک یا دو سریال خوب در سال در تلویزیون تولید می‌شود.

وی با اشاره به سریال‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای عنوان کرد: ما در این سال ها با هجوم سریال‌های ماهواره‌ای روبرو شده‌ایم. این سریال‌ها بدون هیچ سانسوری و با تحریف در مسائل مختلف تاریخی و فرهنگی پخش می‌شوند. فکر کنید وقتی که این مردم سریال تحریف شده‌ای مثل «حریم سلطان» را ببیند، چه تاثیری روی آنها می‌گذارد؟

نگاه مثبت اندیش در برنامه ها پایین است

حلت نگاه مثبت‌اندیشانه در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون را پایین دانست و اظهار کرد: ما تنها چند برنامه مستند روانشناسی داشتیم که از کیفیت خوبی برخوردار بودند که از جمله آنها می‌توان به برنامه «اردی بهشت» در شبکه چهار اشاره کرد که متخصصانی از جمله علی بابایی‌زاد در آن حضور می یافتند و چند ماه است که این برنامه دیگر پخش نمی شود. برنامه «رادیو هفت» نیز یکی از برنامه‌های بسیار خوب تلویزیون بود و یا «دو قدم مانده به صبح» که محمد صالح علا آن را اجرا می‌کرد. ما هنوز هم برنامه‌ای نداریم که بتواند هم تراز «رادیو هفت» باشد، اما چه چیزی را جایگزین این برنامه‌های فاخر کرده‌ایم.

این مدرس اصول موفقیت در توصیه خود به صدا و سیما، عنوان کرد: باید درها باز شود و فرهیختگان به صحنه‌های مختلف کار و برنامه‌سازی در صدا و سیما وارد شوند. نباید در پذیرفتن افراد مختلف به این سازمان، سلیقه‌ای رفتار کنیم. اگر چنین رویکردی داشته باشیم اطمینان داشته باشید که خود مردم ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند.

یک سال دیگر ده ها شبکه اینترنتی خواهیم داشت

حلّت به رقابتی شدن رسانه ها در دنیای امروز اشاره کرد و یادآور شد: شبکه‌های صدا و سیما هر روز رقبای جدیدی پیدا می‌کنند و وقتی رقبا زیاد شوند با قدرت گرفتن آنها، شبکه‌ها تسلیم آنها می‌شوند. بینشی که سازمان صدا و سیما را اداره می‌کند باید نگاه کلانی داشته باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند. مسلماً همه کسانی که در این سازمان کار می‌کنند، باید نگاهشان در چارچوب نظام کشور باشد. ما عاشق این نظام هستیم، در این کشور رشد کرده‌ایم، زندگی می‌کنیم و نان این کشور را می‌خوریم. شاید بارها کشورهای مختلف از خود من خواسته‌اند که سی‌دی‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری من را از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای پخش کنند اما من نخواسته‌ام چرا که به کار آنها اعتقادی ندارم.

مدیر مسئول مجله «موفقیت» درباره رقابت شبکه‌های اینترنتی با تلویزیونی تصریح کرد: امروز می‌بینید که افرادی همچون رضا رشیدپور و یا عوامل برنامه‌ای چون «جمعه ایرانی» به شبکه‌های اینترنتی می‌روند و طرفداران خود را جذب می‌کنند. اگر تلویزیون فکری به حال خود نکند، این شبکه‌ها خیلی زود از تلویزیون جلو زده و یک سال دیگر ما ده ها مورد از این شبکه‌ها خواهیم داشت.

سریال «شهرزاد» را می بینم

وی با اشاره به اینکه سازمان صداوسیما باید فراتر از سلیقه های خود رفتار کند، گفت: سازمان صداوسیما باید به متخصصان فرصت دهد و اتاق فکری تشکیل دهد تا از کارشناسان و افراد توانمند بیشتری استفاده شود. چرا باید فردی مثل سید علی ضیاء مجری جوان کشور با یک شوخی، ممنوع‌التصویر شود. او اشتباهی کرد که تاوانش را هم پس داد و عذرخواهی کرد. چرا ما باید یک مساله را آنقدر بزرگ کنیم؟ چرا مجریانی مثل رشیدپور نباید در تلویزیون برنامه‌ای اجرا کنند؟ من امیدوارم که آقای سرافراز رییس سازمان صدا و سیما همیشه سرافراز باشد و امیدوارم همراه با تغییراتی که در کشور رخ می‌دهد، سازمان صدا و سیما هم خود را تغییر دهد.

حلت در پایان با اشاره به سریال هایی که بیشتر پیگیری می کند، تصریح کرد: یکی از سریال‌هایی که من آن را مستمر و پیگیر می‌بینم و به مردم و مسئولان محترم هم پیشنهاد می‌کنم که ببینند، سریال «شهرزاد» است. این سریال به خوبی توانسته مسایل نظام سابق را نشان دهد و برساند که یک نفر به خاطر تفکرش با چه محدودیت هایی روبرو بوده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =