استاندار در جلسه شورای هماهنگی بانک ها: نباید شجاعت در تصمیم گیری از مدیران اجرایی ستانده شود

استاندار در جلسه شورای هماهنگی بانک ها بیان داشت:سیستم بانکی؛ قلب نظام اقتصادی در جامعه است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین فریدون همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک ها که در سالن جلسات استانداری برگزار شد بیان داشت: هیچ اقدام اقتصادی در استان بدون همراهی،همکاری و مساعدت بانک ها به نتیجه نمی رسد چراکه نقش بانک ها در توسعه و پیشرفت استان نقش و جایگاه بسیار مهم ،حساس پر رنگ و تاثیرگذاری است.

وی افزود : همه سازمان ها و دستگاه های مسئول در اداره جامعه مانند یک سیستم هستند که تمامی اجزاء آن با یکدیگر مرتبط بوده و بر نحوه فعالیت یکدیگرتاثیر می گذارند اگرچه از نظر جایگاه،اهمیت و وظایف و ماموریت ها با یکدیگر متفاوت هستند.
همتی اظهار کرد : سیستم بانکی در یک جامعه مثل قلب در بدن انسان است که بدون آن حیات اقتصادی جامعه مختل می شود.
استاندار تاکید کرد : مدیریت و اداره استان بدون همراهی ،تعامل و همدلی بانک ها با مدیریت ارشد استان امکان پذیر نیست و هرگونه حرکت در جهت توسعه و پیشرفت استان در محورهای مختلف نیازمند مشارکت و حمایت مجموعه بانک ها می باشد.
وی خاطر نشان کرد:بدون در نظرگرفتن نقش مهم و پر رنگ بانک ها در سیستم مدیریت استان ، نمی توان اقدامی انجام داد فلذا سیاست ها،برنامه ها و اقدامات بانک ها درسطح جامعه آثار و نتایج زیادی را به دنبال خواهد داشت.
همتی اضافه کرد : گزارش تسهیلات و معوقات بانکی واحدها ی تولیدی بسیار نگران کننده است که همه مدیران دستگاه های مسوول و ذی ربط به همراه بانک ها باید به عنوان حلقه های یک زنجیره و مجموعه بایکدیگر در ارتباط و تعامل باشند و در جهت کارایی و بهره وری هرچه بیشتر واحدهای تولیدی چاره اندیشی و برنامه ریزی کنند تا شاهد جامعه ای موفق در حوزه اقتصادی باشیم .
وی اشاره کرد : مدیران دستگاه ها و روسای بانک ها باید در تصمیم گیری ها و جهت گیری های خود نگاه جامع،دقیق و همه جانبه نگر داشته باشند و از منظرمدیریت عالی استان یک نگاه استانی به موضوعات داشته باشند تا دغدغه های استان در محورهای مختلف کاهش پیدا کند.
استاندار تصریح کرد: اگر تمامی دستگاه ها و اجزاء سیستم اقدامات و فعالیت های خود را به خوبی و به شکل مطلوبی به پیش ببرند ، شاهد سلامت و پیشرفت جامعه در سطوح مختلف خواهیم بود.
همتی بابیان اینکه" باید در مسائل و مشکلات استان و نحوه برخورد با این مسائل به یک درک واحد برسیم ." تصریح کرد: در حال حاضراز جمله دغدغه های بنده بعنوان استاندار، مسائل کارگری و تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی است که تبعات بسیاری به دنبال خواهد داشت و می تواند به تولید آسیب های اجتماعی ،مشکلات خانوداگی از قبیل طلاق و خشونت درخانواده ها منجر شود.
استاندار افزود :برخی از واحدهای تولیدی به دلیل عدم مدیریت صحیح و نبود بازار برای فروش محصولات با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا می توان با برگزاری دوره های آموزشی شیوه ها و فنون بازاریابی و فروش محصولات را به آنها آموزش داد.
وی گفت: علاوه برآن دولت باید زمینه های ورود دانش آموختگان رشته های بازار یابی در واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کند
نماینده عالی دولت در استان در ادامه به موضوع مذاکرات هسته ای و دستاوردهای آن اشاره کرد و بیان داشت : الحمدلله مذاکرات به خوبی انجام شد و pmdبسته شد و هم اکنون شاهد حل شدن پی در پی مسائل و مشکلات و بازشدن گره های ناشی از تحریم ها هستیم و بزودی آثار این اقدامات در جامعه نمایان خواهد شد.
استاندار تاکید کرد : نگاه مدیران در تصمیم گیری باید مبتنی بر آینده نگری باشد و مشکلات جامعه را مشکل خانواده و فرزندان خود نیز ببینند و تلاش کنند مسائل استان را با تعامل و همکاری با واحدها حل و فصل کنند و هر موضوع جزئی را به تهران حواله ندهند.
همتی افزود : مدیران عامل بانک ها باید نقش مشاور را برای مدیریت ارشد استان ایفا کنند تا استاندار با اطلاعات و آمادگی بالایی بتواند در سطوح ملی و کشوری از منافع استان دفاع کند و پیگیر مساول و مشکلات در بخش های اقتصادی باشد.
وی در ادامه تاکید کرد : امید مقام معظم رهبری، نظام و دولت تدبیر و امید به وجود مدیران خلاق ،نوآور تحول گرا و خوش فکر است و دولت از چنین مدیرانی حمایت خواهد کرد.
استاندار با تاکید بر شناسایی واحدهایی که حساب های بانکی آنها در تهران متمرکز می باشد تصریح کرد:: واحدهایی که از خدمات ،امکانات و تسهیلات استان استفاده می کنند باید دفاتر و حساب های بانکی خود را به قزوین منتقل کنند.
همتی در پایان به تاکید بر سختی ماموریت و مسئولیت در حوزه اجرا خاطرنشان کرد: کار در حوزه اجرایی، بسیار سخت است و باید به مدیران این بخش جرات و شجاعت تصمیم گیری داشته باشند تا بتوانیم این دوران و مقطع سختی را که نظام و جامعه با آن روبروست با موفقیت و به خوبی پشت سربگذاریم.
گفتنی است در ابتدای جلسه مدیران عامل بانک های استان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های بانکی خود در بخش ها و محورهای مختلف پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =