پیش نویس قطعنامه 2244 درباره طرح صلح سوریه به تصویب رسید

پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه به اتفاق آراء از سوی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از صفحه خبرگزاری فرانسه در توئیتر شورای امنیت پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کرده است که قرار است به بحران سوریه پایان دهد.

 بان کی مون دبیر کل سازمان ملل دقایقی پیش در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد با قرائت متن پیش نویس قطعنامه آنر ا به رای گذاشت و هر 15 عضو دائم و موقت شورای امنیت به آن رأی مثبت دادند.

قطعنامه 2244 متضمن درخواست آتش بس وحل وفصل سیاسی بحران سوریه را با اتفاق آراء تصویب کرد.

پس از ٤ سال و نیم جنگ در سوریه با حضور گروه های تروریستی مختلف و حمایت های منطقه ای و جهانی از برخی از این گروه ها این اولین باری است که شوراى امنيت، بر سر يك قطعنامه براى يافتن راه حلى سياسى در سوريه به توافق رسيده و آن را تصويب می کند.

در متن چهار صفحه ای این پیش نویس قطعنامه که رویترز آن را مشاهده کرده از اجرای آتش بس سراسری در سوریه به محض آغاز گام های اولیه از سوی دولت سوریه و تروریست های سوری در جهت یک روند انتقال سیاسی تحت نظارت سازمان ملل متحد حمایت شده است.

در این پیش نویس قطعنامه همچنین از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست شده است ظرف مدت یک ماه گزارشی را درمورد گزینه های مربوط به ساز و کار نظارت بر آتش بس و راستی آزمایی ارائه کند.

در پیش نویس قطعنامه توافق شده همچنین از سازمان ملل متحد درخواست شده است نمایندگان دولت سوریه و تروریست های مخالف دولت را برای برگزاری مذاکرات رسمی درتاریخ هدف یعنی ماه ژانویه گردهم آورد.

در این پیش نویس از همه طرف ها درخواست شده است فورا به هرگونه حمله علیه غیر نظامیان و اهداف غیر نظامی پایان دهند. در پیش نویس مورد نظر همچنین تاکید شده است این مردم سوریه هستند که باید درباره آینده کشورشان تصمیم گیری کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =