نخست وزیر عراق امروز (یک شنبه) با تاکید بر اینکه کاهش قیمت نفت بر مقابله با داعش تاثیر خواهد گذاشت، تاکید کرد: دولت عراق هزینه‌های دولتی را به بیشترین حد کاهش داده است.

ایسنا نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا گفت: ما وارد جنگی علیه داعش شده‌ایم و بودجه ما به میزان 30 درصد از آنچه که قبل از جنگ بود، کاهش پیدا کرده است. ما امیداور هستیم که کاهش قیمت نفت بر مقابله با داعش تاثیر نگذارد، اما یقینا تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: ما با دشواری بسیاری در حفظ هزینه‌ها مواجه هستیم و راه‌ حل‌های بسیاری را در این چارچوب تدوین کرده‌ایم و هزینه دولتی را به بیشترین حد کاهش داده‌ایم، اما هزینه‌های ضروری وجود دارد و بخشی از این هزینه‌های ضروری در جنگ صرف می‌شود و ما باید جنگ با داعش را ادامه دهیم تا بر آن پیروز شویم.

العبادی تصریح کرد: بخشی از سفر ما به چین جهت حفظ توانایی ما برای مقابله با داعش است.

وی درخصوص کارآمدی ائتلاف تحت امر آمریکا در مقابله با داعش نیز گفت: ائتلاف کمک‌هایی را به عراق ارائه داد و در کنار عراق ایستاد، اما این امر در سطح مطلوب نیست. ما امیدوار بودیم که حمایت بیشتری را به دست آوریم و امید داشتیم که حمایت‌ها سریع و مستقیم باشد، اما حمایت کند بود و در سطح مطلوب هم انجام نشد.

العبادی گفت: عراق از کشورهای ائتلاف خواست تا حمایت خود را از عراق برای از بین بردن این گروه‌ تروریستی که تمام جهان را تهدید می‌کند، بیشتر کنند.

وی از کشورهای جهان خواست تا به عراق در جنگ علیه داعش که به بسیاری از کشورهای جهان راه پیدا می‌کند، کمک کنند.

نخست وزیر عراق افزود: ما در میدان نبرد به عنوان عراقی‌ها می‌جنگیم، اما نیازمند حمایت بین المللی برای ایستادگی در کنار عراق در جنگ علیه داعش هستیم. 

وی تصریح کرد که چین به عنوان عضو دائم در شورای امنیت می‌تواند نقش مهمی را در چارچوب مبارزه با تروریسم ایفا کند.

5050
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 490584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =