استاندار:صداقت در گفتار و یکرنگی در رفتار از مهم‌ترین اصول فرهنگی است

تسنیم نوشت ،استاندار خراسان جنوبی صداقت در گفتار را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکرنگی در رفتار در کنار صداقت در گفتار از مهم‌ترین مصادیق و اصول فرهنگی است که باید به عنوان یک اصل بسیار مهم در جامعه نهادینه شده و مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران امر فرهنگ باشد.

وجه الله خدمتگزار عصر امروز در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مسائل فرهنگی مسائلی جدی در کشور است، اظهار داشت: ریشه موضوعات فرهنگی را باید در فرهنگ عمومی به آن پرداخته شود زیرا موضوعات جدی است.

وی با بیان اینکه باید به برخی از موارد در سطح جامعه بیشتر توجه شود، افزود: با توجه به این که نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان هستیم، باید حرمت‌ها، عزت‌ و آبروی افراد حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گاهی خیلی راحت اخلاق مداری و از کنار حقوق افراد می‌گذریم، گفت:باید در تبیین شورای فرهنگی عمومی از چاپلوسی، تملق بپرهیزیم.

خدمتگزار با بیان اینکه باید صداقت در گفتار و رفتار مدنظر قرار گیرد، افزود:گاهی خیلی راحت در جلسات سخنرانی می‌کنیم و در هر جلسه یک صحبتی بیان می‌کنیم که باید صداقت، راستگویی احترام به افراد در رفتار ما نمایان باشد و با توجه به شعار سال همدلی و هم زبانی را در کنار یکرنگی داشته باشیم.

وی با اشاره به مشارکت مردم خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: معدل مشارکت مردم در استان از متوسط کشوری در انتخابات‌های مختلف از جمله انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه مسئول تأمین امنیت در استان استاندار است، گفت: رفتار ما نباید سلیقه‌ای باشد و برای همه نخبگان که در عرصه اجتماعی هستند احترام قائل شده و فرصت برای حرف زدن را به آنان بدهیم.

خدمتگزار با بیان اینکه شهر بیرجند نخستین شهری بود که از آب لوله کشی در کشور برخوردار شد، اظهار داشت:سابقه‌های زیاد حوزه‌های علمیه، مدرسه شوکتیه همه نشان از فرهنگ زیاد مردم این خطه است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید به یکدیگر احترام بگذاریم و فضا را فراهم کنیم زیرا این استان از فرهنگی بسیار غنی برخوردار بوده و باید فرهنگ به افراد غیر بومی منتقل شود.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی با دستور، نامه‌نگاری حل نمی‌شود، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی باید قلبی باشد و وظیفه فرهنگی ما در جامعه این است که با مردم صادق باشیم زیرا بهترین حامی مردم هستند و باید به مردم در تمامی صحنه‌ها اعتماد کنیم همان طور که در صحنه‌های راهپیمای به مردم اعتماد می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 491185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =