جیمز کامرون و استودیو فاکس قرن بیستم در مورد اکران نسخه کامل فیلم سه‌بعدی «آواتار» در اواخر تابستان سال بعد مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، قرار است «آواتار» عمدتا در سینماهای سه‌بعدی به نمایش درآید و سازندگان فیلم در نظر دارند صحنه‌هایی را که به دلیل تعجیل از نسخه نهایی حذف شد، اضافه کنند.

«آواتار» از 18 دسامبر سال 2009 اکران شد و اکنون رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ سینما را در اختیار دارد. با این حال تهیه‌کنندگان فیلم جدید جیمز کامرون اعتقاد دارند با نمایش مجدد «آواتار» می‌توانند درآمدهای از دست رفته در سینماهای دیجیتال و آیمکس پس از اکران فیلم سه‌بعدی «آلیس در سرزمین عجایب» در پنج مارس را جبران کنند.

ریچارد گلفاند، رئیس شرکت آیمکس روز پنجشنبه در یک کنفرانس در نیویورک اعلام کرد کامرون حدود 40 دقیقه صحنه اضافی دارد که به نسخه اصلی «آواتار» راه پیدا نکرده است.

از سوی دیگر، کامرون مدت زمان صحنه‌های حذف شده از فیلم را حدود 10 تا 12 دقیقه اعلام کرد و افزود آماده است این صحنه‌ها را برای اکران مجدد یا استفاده در ضمائم نسخه دی‌وی‌دی، اضافه کند. در یکی از این صحنه‌ها آواتارِ جیک سالی توانایی‌های خود را به ناوی‌ها ثابت می‌کند.

یک فیلم برای نمایش در سینماهای آیمکس حداکثر می‌تواند 170 دقیقه باشد. کامرون هنگام تهیه نسخه اصلی به این موضوع توجه داشت و به همین دلیل «آواتار» را در 160 دقیقه آماده نمایش کرد تا بعدا بتواند 10 دقیقه دیگر را اضافه کند.

یک هفته پیش از اکران «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتن، فیلم «آواتار» همچنان در 4215 سینما در بازار آمریکای شمالی شامل 179 سینمای آیمکس روی پرده بود و فروش خوبی هم داشت، اما از هفته قبل تعداد سینماهای نمایش‌دهنده فیلم به 667 سینما شامل هشت سینمای آیمکس کاهش پیدا کرد که این مسئله کاهش 41 درصدی فروش فیلم را به همراه داشت.

«آواتار» تا چهارم مارس در آمریکای شمالی حدود 5/712 میلیون دلار فروش داشت که 1/127 میلیون دلار آن در سینمای آیمکس به دست آمد. هفته قبل فروش این فیلم پرهزینه در سینماهای آیمکس تنها 8/175 هزار دلار بود.

فیلم افسانه علمی کامرون در سطح بین‌المللی نیز حدود 9/1 میلیارد دلار فروش داشت و فروش جهانی آن با احتساب بازار آمریکای شمالی 6/2 میلیارد دلار شده است. 80 درصد فروش این فیلم در آمریکا در سینماهای سه‌بعدی حاصل شده است.

پیش از اکران مجدد «آواتار» در تابستان سال آینده، نسخه نمایش خانگی آن از اواخر ماه مه به صورت دوبعدی توزیع می‌شود. کامرون همچنین در گفت‌و‌گو با یو‌اس‌ای تودی از احتمال توزیع نسخه بلو-ری و سه‌بعدی «آواتار» در پاییز سال آینده خبر داد.

کامرون و فاکس در عین حال درباره ساخت یک یا دو دنباله بر «آواتار» در حال مذاکره هستند، هرچند هنوز فیلمنامه‌ای در کار نیست.

سام ورثینگتن، سیگورنی ویور، میشل رودریگز، زو سالدانا، جووانی ریبیسی و جوئل مور در «آواتار» بازی می‌کنند که  اولین فیلم داستانی کامرون پس از فیلم پرفروش «تایتانیک» در سال 1997 و تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن کامپیوتری است.

داستان فیلم در سیاره‌ای بیگانه روی می‌دهد که انسان‌ها منابع طبیعی آن را غارت می‌کنند. در این بین، یک تفنگدار دریایی سابق که از کمر به پایین فلج است، با ساکنان این سیاره همراه می‌شود. این فیلم هفته قبل در سه بخش فنی برنده جایزه اسکار شد.

رویترز / 12 مارس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =