واکنش سیاستمداری که اردوغان او را به حمایت از ایران متهم کرد: اگر بمیرم اردوغان مرا کشته است

سیاستمداری که رجب طیب اردوغان دیروز او را به خیانت به کشور و حمایت از ایران در صورتیکه جنگی میان دو کشور درگیرد متهم کرده بود به اظهارات او واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه زمان سیاستمداری که اردوغان از او نام نبرده بود ولی او را به خیانت به ترکیه متهم کرده بود نماینده حزب جمهوریت خلق یا سی.اچ.پی بوده است.

او در واکنش به اظهارات تهدید آمیز اردوغان که وی را به همدستی با تروریست ها و ایران علیه منافع ترکیه متهم کرده بود گفت تهدید هایی دریافت کرده ام و اردوغان را مسئول این تهدیدها می دانم.

نماینده حزب جمهوریت خلق در مجلس ترکیه که اردوغان گفته بود از راه یافتن چنین نمایندگی به مجلس کشور شگفت زده شده است گفت : تهدیدهایی دریافت کرده ام و با خطر مرگ مواجه شده ام و اگر حادثه ای برای من پیش بیاید اردوغان مقصر آن است.

اَرَن اَردَم نماینده استانبول در مجلس ترکیه است و دیروز بدون اینکه نامی از او برده شود مورد شدیدترین اتهامات و تهدیدها از سوی اردوغان قرار گرفت.

بیشترین ناراحتی اردوغان از این نماینده مجلس ترکیه مصاحبه اخیر او با تلویزیون روسیه بود. اردم در این مصاحبه صراحتا دولت اردوغان را به همکاری با تکفیری ها متهم کرده و گفته بود این کشور برای آنها سلاح شیمیایی از جمله گاز سارین ارسال کرده است.او سپس گفت اگر جنگی بین ایران و ترکیه در بگیرد من در کنار ایران خواهم ایستاد.

 رئیس جمهور ترکیه نیز دیروز به طور مبسوط به این نماینده مجلس ترکیه حمله کرد و  او را به خاطر این مواضعش خائن قلمداد کرد و گفت ترکیه جای خائنین نیست و ما حساب این افراد را به خوبی خواهیم رسید.
اردوغان گفت : رئیس حزبی که این شخص مشکوک را به نمایندگی مجلس رسانده است نیز از دیدگاه من پیرو راه اوست.
ارن اردم با اشاره به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه ضد وی ، گفت: من و افراد خانواده ام به راه و روش مختلف تهدید شدیم. 4 روز قبل از وزارت کشور درخواست محافظت کردم اما هنوز برای ما محافظ اختصاص نداده اند.
وی دیروز با اعلام اینکه زندگی من در خطر است ، گفت : اگر حادثه ای برایم روی دهد ، مقصر اردوغان ، احمد داوداوغلو و رسانه های نزدیک به آنان هستند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    درود خدا بر همه آزاد مردان جهان و مرگ و نفرین بر نفله های خود فروخته .
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    مرگ بر اردوغان صهیونیست
  • محمود A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    درود بر کسانی که حرف حق را بدون واهمه بر زبان می آورند.
  • علیرضا A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    53 11
    بعضی چیزها مثل تعصب نمیزاره ادم به وجدانش گوش کنه وگرنه همه میدونند که کارشون درسته یا نه
  • گهرخاني IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    17 6
    نويسنده عزيز حزبي كه اين آقا در تركيه نماينده اونه ج ح پ هستش نه سي اچ پي در زبان تركي استانبولي حرف سي انگليسي ج خونده ميشه
  • حسین A1 ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    30 28
    کسی که به مملکت ووطن خودش خیانت کند به درد هیچ مملکت دیگری نمیخورد چون همیشه به فکر خیانت میباشد
  • علی کرمانشاه RO ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    16 26
    اردغان از مصاحبه هایی که میکند کاملا مشهود است که تعادل روانی و حتی شخصیتی ندارد بطوری که انگار در راس لشگر بزرگ از سربازان عثمانی قرار گرفته و آماده حمله به مخالفین خود در داخل و خارج است در صورتی که دیپلماسی امروز این فرصت را به ایشان نمی دهد گر چه تا این پایه کشور ترکیه را شاید بیش از 20سال به عقب برگشتانده ومیرود که با اقدام به تجاوز به کشورهای همسایه مردم و دولت ترکیه را درگیر جنگی کند که نتیجه آن از همین الان مشخص است تا این پایه که با وارد کردن زیان نجومی به اقتصاد ترکیه و افت شدید ارزش پول خود و لغو قرار داد های بزرگ توسط شریکهای تجاری اثرات آن را در ظاهر و گفتار و رفتار او نشان میدهد و اگر به خود نیاید و کشورهای طرف حساب آن با اقتدار جلو او ناستند او منطقه را درگیر جنگی دیگر کند
  • حسین IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    24 5
    سلام علیکم/ حالا صرف نظر از اصل خبر، آیا اینکه نماینده مجلس کشوری علنا اینگونه مصاحبه و اظهار نظر کند و خود را خیلی صریح و شفاف در جبهه مخالف کشور خود تعریف نماید با عرف سیاسی کشورها همخوانی دارد؟ به عبارتی اگر نماینده ای در مجلس خود ما درست یا نادرست اینگونه مصاحبه ای بکند، به راستی با آن نماینده چه خواهند کرد؟ من واقعا ماندم که آیا در ترکیه اینقدر آزادی بیان وجود دارد؟‌