ایرنا نوشت: سرویس اطلاعاتی روسیه حدود 12 هزار کامیون نفتکش را در گذرراه مرزی زاخو در مرز ترکیه و عراق مشاهده کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، سرلشکر سرگئی روتسکوی ، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروی های مسلح روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه ضمن اعلام این مطلب گفت: در زمان فیلم برداری در ناحیه زاخو 11 هزار و 775 کامیون نفتکش در دو سوی مرزترکیه و عراق از جمله 4 هزار و 530 کامیون در خاک ترکیه و 7 هزار و 245 دستگاه کامیون نفتکش در خاک عراق قرار داشت.روتسکوی افزود: نفت استخراجی هم در عراق و هم در سوریه از این گذرگاه مرزی عبور می کند.

وی افزود: همچنین کامیون های نفتکش تروریست ها در سوریه به شکل کامیون های معمولی در آورده می شوند و شب ها حرکت می کنند.
رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروی های مسلح روسیه افزود: تروریست ها چنین کاری را برای استتار کردن کامیون های نفتکش در برابر نیروی هوایی روسیه انجام داده و شب ها به صورت کاروان های متشکل از چند ده کامیون حرکت می کنند.

به گفته مقامهای روس، گروه تروریستی داعش روزانه حدود 80 هزار بشکه نفت مسروقه در سوریه را به ترکیه قاچاق کرده است و درامد این گروه تا پیش از بمباران مراکز نفتی و امکانات حمل نفت آن توسط روسیه به روزانه 4 میلیون دلار می رسید.

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در این رابطه آمریکا و ترکیه را متهم کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه گروه های تروریستی را اجرا نمی کنند و روسیه به بررسی امکان مطرح کردن تحریم آنکارا از طریق شورای امنیت می پردازد.
چورکین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری 'روسیا سگودنیا' گفت: دولت های آمریکا و ترکیه باید قاچاق نفت داعش به ترکیه را به شورای امنیت گزارش می دادند که در این مورد قصور کرده اند.

وی افزود: به نحوه اجرای قطعنامه 2199 شورای امنیت (منع تامین مالی گروه های تروریستی) توسط آمریکا و ترکیه ایراد جدی داریم.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به دیدار اخیر خود با مقامهای پنتاگون گفت: دو ژنرال آمریکایی عملکرد ائتلاف آمریکایی را برایم بازگو کردند.

وی افزود: از آنها پرسیدم هواپیماهای آمریکایی و ائتلاف تحت رهبری این کشور بیش از یک سال است که بر فراز سوریه پروازهای عملیاتی انجام می دهند و این در حالی است که هواپیماهای روسی فقط دو ماه در این کشور عملیات انجام می دهند و مقادیر بسیار زیادی از تصاویر هوایی گرفته اند که نشان می دهد نفت از طریق مرز ترکیه و سوریه به این کشور قاچاق می شود.

خانم «ماریا زاخارووا» روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: روسیه تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق نفت توسط تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش را بکار می گیرد.

وی با اشاره به انتشار اطلاعات مربوط به قاچاق نفت توسط داعش به ترکیه در رسانه های نروژ، گفت: بر اساس گزارش رسانه های نروژی، بخش عمده نفتی که داعش در سوریه و عراق استخراج می کند با کامیون های نفتکش به ترکیه قاچاق می شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: به این ترتیب اطلاعات روسیه در مورد قاچاق گسترده نفت توسط گروه تروریستی داعش و کسب درآمدهای حاصله از آن برای تامین هزینه های فعالیت های تروریستی این سازمان تایید می شود.
به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، رسانه های نروژی به گزارشی دست یافته اند که نشان می دهد، مسئولان این کشور در جریان خرید نفت گروه تروریستی «داعش» توسط ترکیه، قرار داشته اند.

این خبرگزاری، روز چهارشنبه اعلام کرد: رسانه های نروژی به یک گزارش شرکت مشاوره ای «ریستاد انرژی» به سفارش وزارت امور خارجه نروژ دست یافته اند. این گزارش در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) خبر داده که ترکیه که عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، از گروه تروریستی داعش نفت خریداری می کند.

یک روزنامه نروژی در مقاله ای با یادآوری بخش های افشا شده گزارش محرمانه ریستاد انرژی، نوشت: به رغم آن که ناتو فعالانه در مبارزه با داعش مشارکت می کند، گزارش وزارت امور خارجه نروژ ثابت می کند که ترکیه یکی از اعضای ناتو، از داعش نفت خریداری می کرده است. بر پایه اسناد محرمانه، بیشتر نفت داعش در سوریه و عراق، تحویل ترکیه شده است.

روسیه در بازه زمانی 85 روز از آغاز عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه حدود 1500 کامیون ها و خودروهای نفتکش حامل نفت تروریست ها به ویژه گروه تروریستی داعش را که نفت مسروقه از سوریه را به ترکیه حمل می کردند، نابود کرده است.

آخرین مورد نابودی مراکز نفتی تروریست ها در سوریه در منطقه دیرالزور رخ داد و ژنرال «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت که در جریان حملات هواپیماهای روسی دو مرکز بزرگ نگهداری نفت تحت کنترل تروریست ها در حومه شهر دیرالزور در شرق سوریه نابود شده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 492545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    19 2
    خب وقتی منبع این خبر روسیه باشد، می توان میزان صحت آن را حدس زد.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    5 3
    12 هزار کامیون نفت کش ؟
  • علی از شیراز A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
    25 18
    واقعا که دروغ بزرگی هست 12000نفت کش و 80000بشکه در روز یعنی هر نفت کش فقط 6بشکه نفت حمل میکند همچنین به فرض اینکه طول هر نفتکش 15متر باشد طول کل نفت کش ها چنانچه سپر به سپر هم حرکت کنند معادل 180کیلومتر میشود
    • بی نام A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
      5 11
      عزیزم یک نفت کش که هروز بارگیری نمیکنه حداقل یک هفته رفت و برگشتش طول میکشه