مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از ساماندهی مراکز عرضه پوشاک در استان خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ، جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با رویکرد «بررسی و آسیب شناسی موضوع صیانت از حقوق شهروندی و گسترش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ساماندهی ویترین مغازه ها، استفاده از مانکن ها در فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه پوشاک» در محل دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این جلسه بنا به دعوت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز، رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی استان البرز، معاون خدمات شهری، رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه پوشاک حضور داشتند و به تبیین و تشریح وضعیت موجود پرداختند و نقطه نظرات مثبت و سازنده ای ارائه گردید.

مهندس حسینی کاشانی ، ضمن اشاره به بخشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پوشاک ایرانی- اسلامی اظهار داشت: برای فرهنگسازی باید از تمام ظرفیت ها ، جهت معرفی مد و لباس ایرانی- اسلامی از طریق تئاتر، فیلم و هنر موسیقی بهره بگیریم.
وی افزود: ما در این هجمه فرهنگی باید الگوهای مناسب را از طریق ظرفیت های موجود ارائه نماییم.
در این نشست هم اندیشی موارد ذیل مصوب گردید:
١- برپایی نمایشگاه معرفی مد و لباس ایرانی اسلامی با استفاده از ظرفیت تماس دستگاه ها به ویژه شهرداری.
٢- تشکیل بانک اطلاعات طراحان لباس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه پوشاک و اصناف.
٣- هماهنگی و همکاری شهرداری در جهت برگزاری جشنواره و نمایشگاه معرفی پوشاک و مد لباس ایرانی اسلامی (حمایت مالی و در اختیار گذاشتن تابلو های تبلیغاتی).
٤- ارائه تسهیلات جهت جذب طراحان و تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی از سوی شهرداری، اصناف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی.
٥- بهره گیری از ظرفیت های موجود در دستگاه ها در برگزاری برنامه های مختلف برای معرفی مد و لباس.
٦- ترغیب فعالان فرهنگی و هنرمندان برای تأسیس مؤسسات تک منظوره مد و لباس ایرانی اسلامی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =