منطقه ۸ شهرداری تهران واقع در شرق پایتخت اعلام کرده گرمخانه اضطراری این شهرداری ظرفیت پذیرش از ۶۰ کارتن خواب را دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه قالیباف شهردار تهران در برنامه تلویزیونی نگاه یک اعلام کرد دیگر هیچ کارتن خواب و معتادی در تهران وجود ندارد و همه این اشخاص جمع آوری شده اند، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم نوشته اند که این اشخاص همچنان در کوچه و خیابانها دیده می شوند.
مشاهدات خبرنگار ما نیز حاکی از این است که در کوچه های فرعی و برخی زوایای ناپیدای شهر، هنوز کارتن خوابها و معتادانی هستند که آزادانه اطراق می کنند و باکی از ماموران شهرداری ندارند.
در کنار این مشاهدات، ظرفیت گرمخانه های سطح شهر نیز آنقدر بالا نیست که توان پذیرش تمامی این اشخاص را داشته باشد. به طور مثال شهرداری یک منطقه واقع در شهر تهران اعلام کرده روزانه توان پذیرش ۶۰ کارتن خواب را در گرمخانه خود دارد. این در حالی است که قالیباف قبلا سخن از حضور ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب در تهران گفته بود.

با این وجود معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸ از ظرفیت پذیرش روزانه ۶۰ کارتن خواب در مددسرای اضطراری شهرداری خبر داده است.
مسعود خسروی گفته هم اینک 30 کارتن خواب از خدمات این مددسرا استفاده می کنند و تمام کارتن خواب هایی که از خدمات مددسرا استفاده می کنند مرد هستند و در میان آنان زن کارتن خواب نداریم.
به گفته او با توجه به سردتر شدن هوا انتظار می رود در روزهای آینده ظرفیت پذیرش کارتن خواب ها در مددسرا به صورت کامل پر شود و تعداد بیشتری از افراد بی خانمان در مددسرا اسکان یابند.
این مقام مسئول اعلام کرده در مددسرای اضطراری شهرداری منطقه که از ساعت 19 عصر تا 7 صبح فعال است به کارتن خواب ها یک وعده شام، لباس تمیز، وسایل بهداشتی، صبحانه و نیز خدمات بهداشتی و مشاوره ای ارائه می شود.
به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۸ با تاکید صورت گرفته از سوی شهردار تهران، در فصل سرد سال در هر منطقه شهرداری مددسرای اضطراری راه اندازی شده است تا افراد بی سرپناه بتوانند در آن اقامت کنند.
به گفته خسروی، برخی کارتن خواب هایی که اعتیاد دارند و می خواهند بیماری خود را ترک کنند در صورت تمایل به مراکز بازپروری برای ترک اعتیاد منتقل می شوند تا پس از سم زدایی و گذراندن دوره بهبود دوباره به جامعه باز گردند.
اینطور که پیداست حداکثر ظرفیت گرمخانه های اضطراری شهر تهران برای اسکان و پذیرایی از افراد بی خانمان در ۲۲ منطقه شهر، بیش از ۱۲۰۰ نفر نیست. اکنون سئوال اینجاست فاصله بین امکان پذیرش این تعداد از کارتن خواب ها در مراکز اضطراری شهرداری با لیست بلندبالای ۲۰ هزار کارتن خواب و معتاد متجاهر چطور پر می شود؟ آیا سایر کارتن خوابها به مراکزی مانند بهاران می روند که اعضای شورای شهر درباره اش گفته اند ساخت این مجتمع فاقد مجوز بوده؟

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =