ایسنا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار امیدواری کرد که در مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها نیز مسائل به خوبی انجام شود.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، با ابراز خوش‌بینی به آینده ایران، گفت: تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر، در کنار مشکلات، این دستاوردها را داشت که مردم متوجه شدند می‌توانند براساس معارف اسلامی و قوانین بالادستی نظام و فرهنگ ملی، ملتی سرفراز و سالم و پیشرو باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آگاهی مردم ایران از همه زوایای لازم برای زندگی آبرومندانه و استفاده درست از تعاملات بین‌المللی را، سرمایه خوش‌بینی خویش نسبت به آینده کشور خواند و گفت: تنها نگرانی دلسوزان در این فرایند، کمرنگ شدن فضایل اخلاقی و فراگیری رذیلت‌ها در رفتار و گفتار بعضی از آدم‌هاست که متأسفانه بلندگو و رسانه دارند. متأسفانه امروز کسانی که ظاهر خود را موجه جلوه می‌دهند، با ریاکاری‌ها به اعتقادات جوانان و جامعه ضربه می‌زنند.

وی ریا را بخشی از شرک دانست و با تقبیح اثراتی که در مردم فریبی دارد، به حساسیت‌های بزرگان دین اسلام اشاره کرد و گفت: ریا مانند خوره‌ای صداقت را از بدنه‌ی جامعه می‌خورد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجسس در زندگی مردم را یکی دیگر از مظاهر و مصادیق رذیلت‌های اخلاقی در دین اسلام دانست و با اشاره به صراحت قرآنی در «ولا تجسسوا»، حساسیت‌های امام راحل را یادآور شد و گفت: امام(ره) به صراحت از تجسس در زندگی مردم، افشای اسرار خانوادگی آنها و ایجاد نا امنی در جامعه، تبرّی می جست و مسؤولین را از انجام چنین اقداماتی برحذر می‌داشت.

وی با تأکید بر این جمله که همه‌ی انسان‌ها در کارگاه آفرینش مساوی هستند، گفت: هیچ‌کس از مادر رئیس متولد نشده است و اگر مردم در مقطعی رأی دادند و توافق کردند که کسانی اداره امور کشور را به دست بگیرند، باید هوشیار باشیم که عمر مسؤولیت‌ها نیز مانند عمر انسان‌ها کوتاه است.

رئیس مجمع تشخیص نظام، با یادآوری تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری که رأی مردم را حق‌الناس خواند، گفت: این جمله ایشان خیلی معنا دار است که حق ندارید کسانی را که صلاحیت دارند، رد کنید و یا کسانی که صلاحیت ندارند، بر مردم حاکم کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «وقتی شنیدم درصد زیادی از نیروهای ناسای آمریکا، ایرانی هستند، احساس دوگانه‌ای از خوشحالی و ناراحتی کردم»، افزود: احساس غرور و افتخار می‌کنیم که جوانان ایرانی در مراکز مهم علمی، فضایی، پزشکی، مهندسی، مدیریت کارخانه‌های مهم جهان حضور دارند و ناراحتیم که چرا زمینه‌ای برای ماندن این جوانان در کشور فراهم نشده که بمانند و در ایران خدمت کنند.

هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش به اقدامات دولت و برخی از سیاست‌های دکتر روحانی اشاره کرد و گفت: بستن پرونده‌ی هسته‌ای و 13 سال توهین، تهمت، تهدید و تحریم مجاهده‌ دولت بود که امیدوارم به ایجاد تحولات اقتصادی، در پسابرجام منجر شود. البته همچنان تیرهای سه شعله‌ای از سوی جمهوری‌خواهان آمریکا، لابی صهیونیست‌ها و دلواپسان داخلی در راه است و مردم و دولت باید هوشیار باشند.

وی با تأکید مجدد بر اهمیت انتخابات، از انجام مسائل مرحله‌ی اول آن که مربوط به دولت در ثبت‌نام از نامزدها و بررسی صلاحیت‌ نامزدها در هیأت های اجرایی بود، ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم در مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها نیز مسائل به خوبی انجام شود تا ملت در اسفند ماه حماسه‌ای دیگر خلق کند که مکمل حماسه سیاسی پرشور آنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 باشد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    سیاستهای کشور ما حتی مسلمانها ی ایران را فرار می دهد چرا
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    بريد ببينيد چه كرديد كه در اين سالها خيلي از متخصصين و سرمايه ها از اين كشور رفتند..
  • بی نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    خودت کاری کردن همه برن با این همه دانشگاه که برپا کردی حالا میگی چرا رفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    1 0
    کسانیکه سالیان متمادی تو این کشور مسئولیت اجرایی داشتن باید خجالت بکشن، ایران وسعتی بی انتها سرشار از استعداده، ثروت مردم نباید در اختیار یک خانواده یا یک باند قرار بگیره.
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    2 0
    با سلام بیش از 18000 نفر در ناسا کار می کنند که 70 نفر انها ایرانی هستند که عدد بسیار پایینی هم هست توجه داشته باشید که با توجه به حضور چند صد هزار نفری نخبه های ایرانی در امریکا وجود 70 ایرانی در بین 18000 کارمند ناسا نمیتواند عدد بزرگی باشد از 18000 کارمند ناسا حدود 7000 نفر دانشمند هستند که اگر همه 70 ایرانی ناسا را هم دانشمند بدانیم و فرض کنیم هیچکدام مهندس یا کارمند عادی و خدمات و کارگر نیستند از 7000 دانشمند یک درصد را ایرانی ها تشکیل میدهند و از کل کارکنان ناسا یعنی 18000 نفر ایرانی ها به یک درصد هم نمیرسند. هندی ها ادعا دارند که بیش از 30 درصد کارکنان ناسا را تشکیل میدهند لذا این خبر از اساس درست نیست که ناسا اکثرا دست ایرانی ها است شما به این حرف بنده اکتفا نکنید و سرچ کنید.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دیگه چیزی ناراحتت نکرده؟
  • حامد A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ینی تازه اینو شنیده؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ناراحت نباش.شما بخواب راحت خدای اونا هم بزرگه
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    نماندن این نابغه ها از ترس این است که نکنه روزی شماها انان راهم بدزدید وبندازید به زندان
  • علی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    كسي مي دونه چند درصد از نیروهای ناسا ایرانی هستند؟
  • من AU ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    آقای هاشمی اینها امروز و دیروز نرفتن ناسا. اینها خیلیاشون تو زمان ریاست جمهوری شما رفتن.
  • ناشناس A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    درود بر هاشمی مرد صبور