وزیر آموزش و پرورش که تا به حال بیشترین کارت زرد را از مجلس گرفته است و یک بار هم استیضاح شده، امروز هم نتوانست نماینده های مجلس را قانع کند و باز هم کارت زرد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات نمایندگان به صحن مجلس رفت اما نتوانست این نمایندگان را قانع کند و کارت زرد بعدی را هم گرفت. او برای پاسخ به سوال حلیمه عالی نماینده زابل در مجلس حضور داشت که با توجه به این که این نماینده از جواب قانع نشد، سوال به رای گذاشته شد.

در رای گیری، 99 رای موافق، 61 رای مخالف و 111 رای ممتنع بود که نشان می داد نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع نشده اند.
سوال نماینده زابل، زهک و هیرمند در صحن مجلس از فانی در خصوص بی توجهی وزیر به مشکلات موجود در وزارتخانه، مشکلات مدارس کشور و فرهنگیان بود.

اولین باری که فانی در صحن مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان حاضر شد و نتوانست آن ها را قانع کند، فروردین سال پیش بود. در آن جلسه 16 نماینده از او سوال داشتند. این سوال در مورد علت به کارگیری افراد بازنشسته به رغم گذشت ۱۰ سال از زمان بازنشستگی آنان در وازرتخانه و دلایل سیاسی بودن انتصاب مدیران وزارت آموزش و پرورش بدون منطق کار‌شناسی و شایسته‌سالاری، بود که با وجود توضیحات کامل وزیر، 115 نفر پاسخ های او را قانع کننده ندانستند و اولین کارت زرد نصیب وزیر آموزش و پرورش شد. این کارت زرد، چهارمین کارت زرد مجلس به حساب می آمد.

چند ماه بعد یعنی در بهمن ماه همان سال، فانی به منظور پاسخ دهی به سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه به مجلس فراخوانده شد. سوال او در مورد تعیین تکلیف معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی، برگزاری آزمون استخدامی و مطالبات فرهنگیان بود که باز هم 114 نماینده توضیحات را کافی ندانستند و و فانی دومین کارت زردش را گرفت.

سومین بار، آذرماه امسال بود که باز هم وزیر آموزش و پرورش به مجلس فراخوانده شد تا به سوال نماینده دشتستان درباره عملکرد و سیاست های وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهد. باز هم نمایندگان قانع نشدند و با آراء ۷۸ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۱۹۴ نماینده حاضر در صحن علنی فانی سومین کارت زرد خود را از پارلمان دریافت کرد.

امروز هم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که برای پاسخ به سوال حلیمه عالی نماینده زابل در مجلس حضور داشت به سوال این نماینده پاسخ داد اما با توجه به این که نماینده سوال کننده قانع نشد ، سوال به رای گذاشته شد.

بر همین اساس از مجموع 200 نماینده حاضر با 99 رای موافق، 61 رای مخالف و 11 رای ممتنع نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند.

سوال این نماینده در خصوص مدیریت و انتصابات ضعیف در آموزش و پرورش و بویژه درباره رئیس آموزش و پرورش بنجار بود.
البته این کارت زرد چهارم فانی محسوب نمی شود چرا که به گفته محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت با توجه به اینکه شخص وزیر یک بار استیضاح شده و صلاحیتش تایید شد لذا کارت زردهای قبلی پاک می‌شود و این دومین کارت زردی است که مجلس به وزیر آموزش و پرورش می‌دهد.

به این ترتیب فانی در صدر لیست کارت زرد گرفته های دولت در آن نام طیب نیا، نعمت زاده، ربیعی، جنتی، رحمانی فضلی، گودرزی و واعظی به چشم می خورد قرار گرفت.

42304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 500595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    یه کارت زرد دیگه هم از طرف ما معلم ها براش ثبت کنید
  • معلم A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    شکر خدا فراوان
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    دو تا کارت زرد میشه یک کارت قرمز ، وزیر ضعیف خودش باید استعفا بده و آبروی دولت را نبرد.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    انشاا... استیضاح بشه معلم ناامید
  • بازنشسته DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    سلام ایشان هیچ خدمتی بخ بازنشسته های فرهنگی نکرده امیدواریم دراسرع وقت برکنار شود ووزیری جوان مقتدر وبیدار سرکاراید انشالله
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    این اقا هرچه زودتر استیضاح و برکناربشه بهتر معلم ناامید
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    1 0
    آقای فانی کافی بود شما هم مثل وزیر تحمیلی مسکن وراه پارتی داشتید راحت برای خوتون میچرخیدید هیچ کسی باشما کاری نداشت یکی ازنامیندها مجلس وجود نداره به آخوندی بگه ازروزی که اومدی برای مسکن مهر چکارکردی