معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از برگزاری همایش یکروزه شیوه مدیریت بیماری شبه آنفلوآنزا و آنفلوآنزا در مدارس در صبح بیست و هشتمین روز از دیماه جاری در سالن ابن سینای مجتمع رحمتیه این دانشگاه خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین  به نقل از وب دا ،دكتر عبدالمجيد فدايي افزود: اين همايش آموزشي با حضور ۴۰۰ نفر از مديران و مراقبين بهداشتي مدارس و مربيان مهد كودك ها به همت واحد پيشگيري و مبارزه با بيماري هاي مركز بهداشت و با همكاري آموزش و پرورش استان برگزار شد.
به گفته وي، اين همايش با هدف آشنايي گروه هدف با بيماري و راه هاي انتقال آن و نحوه برخورد درست در موارد مشاهده علائم بيماري در دانش آموزان و با محوريت تشريح اپيدميولوژي بيماري آنفلوانزا ، علائم باليني و تشخيص اين بيماري، درمان آن و پيشگيري و شيوه مديريت آنفلوآنزا در مدارس و اقدامات بهداشت محيطي در موقع افزايش موارد آنفلوآنزا با حضور متخصصين بيماري هاي عفوني و كارشناسان بهداشت محيط برگزار شد.
دكتر فدايي در حاشيه برگزاري اين همايش، از تعامل معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان و مدارس در امر پيشگيري و كنترل اپيدمي بيماري ها ابراز رضايت كرد و افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در خصوص شيوه مديريت بيماري آنفلوانزا در صورت رسيدن آمار به حد تعيين شده براي پيشگيري از تصميم گيري سليقه اي تصميمات لازم براي تعطيل نمودن يك كلاس درسي اتخاذ مي گردد.
وي با بيان اينكه، شيوع آنفلوانزا در سطح استان بالاتر از حد پيش بيني شده و متوسط كشوري نبوده و استان در وضعيت مطلوب و كنترل شده اي قرار دارد افزود: كارشناسان مربوطه با رصد دائمي وضعيت در صورت مشاهده هرگونه همه گيري سريعا نسبت به شناسايي گروه هدف و كنترل بيماري و آموزش آنان اقدام مي نمايد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، در ادامه به احتمال ايجاد موج دوم بيماري آنفلوانزا از اواسط بهمن و نهايتا تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: پيش بيني هاي لازم براي همكاري بين بخشي و پيشگيري از شيوع بيماري در محل هاي تجمعي و مراكز بهداشت و درمان با توجه به ازدحام بيماران در اين مراكز صورت گرفته است.
دكتر فدايي ، با تاكيد بر لزوم رعايت بهداشت فردي براي پيشگيري از بيماري آنفلوانزا آموزش را اولين اقدام موثر براي كنترل اپيدمي بيماري ها دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =