استاندار قزوین:  انتخاب مدیرکل ارشاد در اختیارات وزیر است

استاندار قزوین با اشاره به اینکه تایید صلاحیت افراد به عهده نهادهای امنیتی است گفت:مسئولیت انتخاب رئیس ارشاد در اختیارات وزیر ارشاد بوده و این وزارتخانه باید توضیحات کافی را در خصوص انتخاب فرد مورد نظر ارائه دهد.

به گزارش شاخص نیوز قزوین  فریدون همتی عصر دیروز در حاشیه نماز جمعه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار سرویس دانشجو و دانشگاه شاخص‌نیوز، در خصوص انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: مسئولیت انتخاب رئیس ارشاد در اختیارات وزیر ارشاد بوده و این وزارتخانه باید توضیحات کافی را در خصوص انتخاب فرد مورد نظر ارائه دهد.

استاندار قزوین با بیان اینکه تذکرات نماینده ولی فقیه به حق و قابل قبول است، افزود: چالش های اداره ارشاد و انتخاب فردی مناسب برای مدیریت آن مورد بحث قرار گرفته و تاکنون ۳ گزینه برای تصدی این اداره مطرح شده ولی ۲ گزینه از جهات مختلف مورد تایید امام جمعه قزوین نبود و با یک گزینه هم حامیان دولت موافق نبودند؛ در این راستا نمی‌توان تمامی نظرات را جلب کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شرایط اداره ارشاد استان با بحران هایی مواجه بوده، تشریح کرد: چند روز گذشته تذکرات نماینده ولی فقیه در قزوین را به وزارت ارشاد منتقل کردم اما وزیر محترم ارشاد به بنده پاسخ دادند که وزارت اطلاعات صلاحیت ایشان را تائید کرده‌ است.

وی در ادامه گفت: نابسامانی های پیش آمده در شرایط کنونی دغدغه وزارت ارشاد را برانگیخته و با توجه به اختیارات در این زمینه اقدام به انتخاب فرد مورد نظر کرده است.

در صورت تخطی از خط قرمزها برخورد جدی خواهم کرد

همتی با بیان اینکه امیدواریم در عمل شاهد حسن نیت، تعهدات و ارتباطات خالصانه این فرد باشیم، تصریح کرد: سیاست دولت این نیست که با انتصابات در دستگاه ها موجب نارضایتی مردم شود؛ در دوره تصدی مسئولیت من به هیچ مدیری اجازه نخواهم داد از چهارچوب‌ها و خط قرمزهای نظام و رهبری عبور کند و در غیر این صورت قطعاً برخورد جدی خواهم کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید سیاست ها و برنامه های دولت را عملی کنند، اضافه کرد: التزام نظری و عملی افراد به نظام و ارزشهای انقلاب اسلامی و رهبری از مهم ترین ملاک های انتصابات قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: با قرار دادن فرصتی در اختیار این فرد برای ارزیابی عملکرد و انجام وظیفه وی، امیدواریم شاهد برطرف شدن دغدغه ها و نگرانی های پیش آمده باشیم.

وی در جواب سوال خبرنگار شاخص در خصوص فعال بودن گزینه مطرح شده در فتنه ۸۸، گفت: ملاک و مرجع اصلی تایید وزارت اطلاعات بوده و نمی توان بر اساس شنیده ها قضاوت کرد و اگر فردی خلاف نظام عمل کند در این دولت جایگاهی نخواهد داشت.

استاندار قزوین با اشاره به سیاست های دولت خاطرنشان کرد: کسانی که در دستگاه های مختلف انتخاب می شوند قطعا باید موافق و معتقد به برنامه های دولت باشند.

همتی با بیان اینکه دولت مخالفان با سیاست‌های خود را برای اجرای امور منتصب نمی‌کند، ابراز کرد: سعی می‌کنیم نکاتی که نماینده ولی فقیه در قزوین از سر دلسوزی مطرح می کند را مورد توجه قرار داده و شائبه های ایجاد شده را در عمل برطرف کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =