اولین فیلم از موشی که طناب نخاعی‌اش قطع و دوباره پیوند زده شد/قدم مهم در مسیر پیوند سر

نشریه نیوساینتیست فیلمی از یک موش منتشر کرده که گفته می‌شود به عنوان بخشی از تحقیقات عمل جنجالی پیوند سر،طناب نخاعی‌اش به طور کامل جدا شده و بار دیگر پیوند زده شده است. این موش در ناباوری می‌تواند مجددا راه برود.

 

 

 

به تازگي خوانده بوديد كه سرجیو کاناورو جراح ایتالیایی اعلام کرده توانسته اولین پیوند موفقیت‌آمیز سر را روی یک میمون انجام دهد{اينجا}.

نشريه نيوساينتيست حالا در بخشي از اين پروژه فيلمي از يك موش منتشر كرده كه گفته مي‌شود طناب نخاعي‌اش به صورت كامل قطع شده و بار ديگر وصل شده است. سي يون كيم،جراح دانشگاه كره جنوبي كه عمل جراحي روي اين موش را انجام داده مي‌گويد اين موش پس از گذراندن دوره نقاهت حالا بار ديگر مي تواند راه برود و اين مسئله نشان مي‌دهد كه پيوند و اتصال مجدد طناب نخاعي پس از قطع كامل به عنوان يكي از قدم‌هاي مهم عمل پيوند سر امكان‌پذير است.

طناب نخاعی (Spinal cord)؛ طناب سفید رنگی به طول تقریباً ۴۵ سانتی متر است که از سوراخ پس سری (Foramen magnum) تا سطح نخستین یا دومین مهره کمری امتداد می‌یابد. سوراخ پس سری، سوراخی است بزرگ در استخوان پشت سری که مغز و نخاع در آن جا به یکدیگر متصل می‌شوند. طناب نخاعی به نام نخاع شوکی نیز خوانده می‌شود.

آسیب طناب نخاعی از عوامل مهم اختلالات حسی، حرکتی، دستگاه ادراری و یا ترکیبی از این موارد است. تصادفات اتومبیل شایع ترین علت آسیب‌های طناب نخاعی هستن. ضربه‌های وارد بر ستون مهره‌ای ممکن است باعث آسیب نخاع، ریشه اعصاب نخاعی و یا هر دو شو. در مورد اعمال حرکتی ممکن است ضعف اندام یا فلج یک اندام و آسیب نورون حرکتی فوقانی (UMN) یا نورون حرکتی تحتانی (LMN) وجود داشته باشد. 

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =