مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری ازهزینه 40 میلیارد ریال از سوی کارخانه سیمان شهرکرد برای کاهش بیشتر غبارخروجی، بهسازی وبهینه سازی الکتروفیلترها این کارخانه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی  در دیدار با مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد افزود: با توجه به استاندارد بودن خروجی فیلترهای این کارخانه، امسال این شرکت تولید خود را به مدت دوماه متوقف کرد تا با تخصیص اعتبارلازم، بهسازی و بهینه سازی الکتروفیلترها را اجرا کند.
وی گفت: هم اکنون کارخانه سیمان شهرکرد به دستگاه سنجش آلودگی هوای برخط (آنلاین) مجهز شده و در هر لحظه از شبانه روز میزان خروجی آن قابل سنجش است.
مدیرعامل کارخانه سیمان شهرکرد نیز با تاکید بر سیاست های مدیران این کارخانه برای مصرف بهینه انرژی و کاهش آلودگی زیست محیطی گفت: از سال 89 این کارخانه با استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001:2004 و تجدید مجدد آن در سال 92 و سیستم مدیریت انرژی ISO50001:2011 در سال 91 بطور مشخص در حوزه محیط زیست شروع فعالیت کرده است.
حمید رضا بابایی از راه اندازی سیستم تصفیه خانه پساب عادی و استفاده از آن در توسعه فضای سبز این کارخانه خبرداد اظهار داشت: سیستم سنجش آلودگی هوا- غبار لحظه ای برخط (انلاین) بر روی دودکش اصلی، زمینه نظارت مستمر بر این شرکت را فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون مصرف آب صنعتی کارخانه سیمان شهرکرد به 135 لیتر به ازای تولید هر تن سیمان تقلیل یافته و که این میزان در اغلب کارخانه های سیمان کمتر از 400 لیتر در تن نیست، همچنین مصرف انرژی الکتریکی، نیز منطبق بر استاندار ISIRI 7873 می باشد.
بابایی شناسایی جنبه های زیست محیطی و بازنگری سالانه آنها، برگزاری مانور برای افزایش دانش زیست محیطی و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه حفظ محیط زیست برای پرسنل کارخانه را از دیگر اقدامات محیط زیستی کارخانه سیمان شهرکرد برشمرد.
مجتمع تولید سیمان شهرکرد در 35 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و برای 400 نفر شغل فراهم کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =