صادرات بخشی از محصولات استان زنجان از گمرک سایر استان ها

آمار واقعی صادرات و واردات استان بیش از میزان صادرات و واردات صورت گرفته از گمرک زنجان است.

به گزارش خبرآنلاین ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با بیان مطلب فوق افزود : در 7 ماهه سالجاری 157 میلیون دلار صادرات از گمرک زنجان صورت گرفته است که این میزان کمتر از میزان صادرات صورت گرفته از واحدهای تولیدی استان زنجان می باشد چرا که بخشی از صادرات محصولات استان از گمرک سایر استان ها صورت می گیرد.
وی با اشاره به واردات 195 میلیون دلار به استان تصریح کرد: بخش عمده ای از واردات استان شامل مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی است .
فغفوری یادآور شد : سهم پایین محصولات نهایی از واردات استان به عنوان مزیتی برای استان نسبت به گمرکات سایر استان ها به شمار می رود.
وی افزود : هدفگذاری صادرات برای سال جاری بر حسب توان محصولات تولیدی واحدها بوده و صرفا مربوط به محصولات صادر شده از گمرک زنجان نیست.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه بهاره در استان یادآور شد : با توجه به اعلام وزارت صنعت ، معدن و تجارت مقرر گردید در راستای ایجاد رونق در بازار فروش مستقیم کالا جایگزین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سال جاری در استان گردد.
در این جلسه جمشید انصاری استاندار زنجان با بیان اینکه باید در روابط تجاری به صورت دوسویه عمل کنیم افزود : برای گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف باید با آشنایی از مزیت ها و پتانسیل های متقابل به صورت تعامل دوسویه و متقابل پیش رویم.
وی یادآور شد : با حضور در نمایشگاههای برگزار شده در کشور های مختلف می توان زمینه حضور سرمایه گذاران را در کشور نیز فراهم کرد.
انصاری خاطر نشان ساخت : زمان آن رسیده که از جزیره ای عمل کردن بپرهیزیم و به سمت تعاملات دوسویه پیش رویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =